Hoe voorkom ik dat ik me steeds weer snijd tijdens het scheren?

Als ik mijn benen scheer snijd ik me regelmatig. Hebben jullie tips of ideeën hoe je dit kunt voorkomen? Of een andere manier om mooie gladde benen te krijgen (geen dure of pijnlijke apparaten zoals epileer apparaten die heb ik al geprobeerd).

Pieterke
3 jaar geleden
Al eens Veet ontharingscrème geprobeerd? Werkte bij mij ook prima en ik vind het niet zo heel duur.
tinus1969
3 jaar geleden
Wat voor scheerschuim gebruik je? Maak je de huid eerst nat? Heb je (talg)puistjes op je benen?

Antwoorden (3)

Gebruik goede scheermesjes, en geen slagersmes. Gebruik de scheermesjes als krabber, niet als mes, dus maak geen snijdende bewegingen.
3 jaar geleden
Zonnebloem1977
3 jaar geleden
@jc54: kun je mij een goed merk aanbevelen? Ik gebruik nu de mesjes van Venus Breeze. Maar toch snij ik me daar heel makkelijk mee.
Zorg voor een goed/vatsoenlijk scheermes, scheerschuim en warm water. Vrijv eerst met warm water over je been dan smeer je je been in met scheerschuim zorg ook dat je een bakje hebt met warm water er in en dan kun je scheren en je moet altijd tegen de haren in scheren dus bij je been haar van beneden naar boven. Als je het scheermes over je been haalt komt er scheerschuim aan het mesje en die doe je in dat bakje met water en klop je het scheermesje op de bodem tot het scheerschuim er af is. Zo scheer je je benen zonder dat je sneetjes krijgt. Het zal vast wel is gebeuren maar de kans is wel heel klein
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik gebruik gewoon dezelfde Gilette Mach 3, die mijn man gebruikt voor zijn gezicht. (Uiteraard heb ik mijn eigen mesje en hij de zijne).

De vrouwen mesjes zijn vaak 3x zo duur en voor wat? Een stukje zeep op het uiteinde en een roze verpakking. Verder maakt het 0 verschil.
Ik heb nog nooit in mijn been gesneden.

Ik ga eerst douchen. Na het douchen vul ik de wastafel met heel water. Ik smeer 1 been in met scheerschuim (afhankelijk welk merk voorhanden is, ligt eraan wat mijn man gekocht heeft.

En scheer dan van beneden naar boven. Ik sta hierbij en zet mijn voet van het been dat ik scheer op de badrand (toilet kan ook als je geen bad hebt) dan kan je er beter bij.

Wanneer het mes verzadigd is met haartjes en/of scheerschuim, goed uitkloppen in het hete water in de wastafel. En verder scheren. Dit proces herhalen tot het gewenste resultaat is behaald.

Hierna been 2 insmeren met scheerschuim en hetzelfde doen als met het andere been.

Wanneer je klaar bent benen goed afspoelen onder de douche. Droog maken (niet idioot gaan wrijven) en insmeren met een zachte lotion.

Scheermesjes na gebruik goed schoonspoelen en goed laten drogen.

Wanneer het mes niet goed scheert of je ervaart geschraap, pijn, uittrekken van haren, mes vervangen.

Als je al puistjes en schrammen op je benen hebt weet ik het eigenlijk niet. Ik heb dat zelf nog nooit gehad. Maar ik vermoed dat je dan juist niet moet scheren omdat je dan de boel weer verder kapot maakt. Mogelijk dat een ontharingscreme dan beter op zijn plek is.