Hoe dit kan?

Wat denk jij dat de winstmarges zijn op dat spul?
En ook:
Kruidvat heeft een winkel: huur, vaste lasten, personeel etc.
En een verplichting zich te houden aan de aanbevolen prijs.
En zeker voor een merkproduct. Want dat merk moet ook betaald worden.

Zeker voor melkproducten kunnen de verschillen enorm zijn.
Bij mij op de markt staat iedere week iemand die haarproducten en huidproducten en merkcremes etc. verkoopt tegen hele lage prijzen.

Daaruit blijkt maar weer dat het in veel gevallen niet om de kwaliteit gaat, maar om de naam.
De dagcreme van Aldi is niet voor niets als beste
uit verschillende testen gekomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De zwarte markt in Beverwijk staat erom bekend dat er veel gestolen spullen worden verhandeld. Dat dat in dit geval ook zo is, valt niet te bewijzen maar uitsluiten zou ik het ook niet.

Ook worden producten die tegen de houdbaarheidsdatum aanzitten vaak aan markten verkocht, uiteraard tegen een veel lagere prijs dan aan de reguliere handel die dat niet in de schappen wil zetten.

En als laatste is er ook veel nep, of afgekeurde partijen uit het buitenland. Zo kocht ik ooit Gilette scheermesjes op de markt voor een fractie van de prijs. Bleken die die dingen dus nep te zijn en slecht nagemaakt, al zag je dat niet heel eenvoudig.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ werk zelf bij Kruidvat en dat van die diefstallen is waar helaas .........
In Azie kun je alles laten namaken, de verpakking, bijsluiter, doosje etc, zelfs de inhoud lijkt op het echte product.

De kans is dus groot dat het potje van een tientje namaak is, dan is in veel gevallen ook de hoeveelheid werkzame stof te weinig of helemaal niet aanwezig.

Het is natuurlijk mogelijk dat het potje van een rest partij afkomstig is, welke in Oost-Europa op de markt is gedumpt.
Ik raad je aan om het doosje en de pot goed te vergelijken. een minuscuul verschil kan namaak verraden.