Waarom bleekt mijn haar niet?

Ik gebruik 9% icm poeder op mijn donkerbruine haren. Na dik 1uur is er nauwelijks verschil in te zien. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
is 1 uur ontkleurete snel uitgespoeld. n te weinig, je had de ontkleuring langer moeten laten zitten.
Maak de ontkleuring aan en breng het direct aan op je haar, geef het ruim de tijd om zijn werk te doen (in dit geval kan dat soms wel 3 uur duren), mocht de ontkleuring in de tussentijd droog worden, spuit je haar dan even nat met een plantenspuit en masseer het vocht (met handschoenen aan!) door je haar, dan wordt de ontkleuring weer geactiveerd en gaat het ontkleuren verder. Controleer na een uur en daarna om het half uur, of de kleur al naar je zin is, door een plukje uit te spoelen, is het niet naar je zin, smeer dat plukje dan weer in en laat het doorwerken. Je neemt het risico je haar zwaar te beschadigen als je in 1 keer ontkleurd. Het is beter je haar niet in 1 keer te ontkleuren, maar dat in etappes te doen met iedere keer een paar weken daar tussen.

Antwoorden (1)

Zoals ik de instructies lees op internet moet je blondeerpoeder altijd mengen met waterstofperoxyde:
https://www.alleenhaar.nl/a-30265917/accessoires/cosmerita-blondeerpoeder/
Gebruik waterstofperoxide en vermeng deze met de blondeerpoeder tot een smeuïg en makkelijk strijkbaar mengsel is bereikt.

Icm-poeder wordt genoemd in:
http://forum.fok.nl/topic/817503/1/50
"Beste is je haar blonderen met Goldwell Platina ultra icm een 8 tot 12% peroxide lotion, en dit door een vakman te laten doen"