Is er een manier dat je haren langzamer groeien?

Omdat je anders elke 2/3 weken naar de kapper moet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
7.6K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
ik neem aan dat je elke 2/3 maanden bedoelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee weken

Antwoorden (3)

Nee die is er niet.

Een ander kapsel kan wel helpen als je minder vaak naar de kapper wilt. Voor vrouwen is halflang ideaal. Voor mannen stekeltjes haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je minder vitamine B en proteine eet dan zal je haargroei verminderen, maar deze 2 dingen zijn erg belangrijk voor andere delen van je lichaam dus dit is niet aan te raden.

Ik weet niet wat voor een kapsel je hebt, maar ik ben mijn haren aan het laten groeien zodat ik cornrows kan zetten. Tot die tijd maak ik gebruik van een zigzag haarband.

Misschien is dat een optie voor je?

Toegevoegd na 1 minuut:
En je kan natuurlijk altijd zelf je haar knippen. Als je simpele stekels wilt hebben, dan kan je makkelijk met een tondeuse (met diepe kop) of schaar erover heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De maanstand heeft invloed op het groeien van je haar.
Als je je haar laat knippen bij een afnemende maan groeit je haar langzamer.
Je moet je haar dan laten knippen net na volle maan.

Als je wilt dat je haar sneller groeit, moet je je haar laten knippen bij een wassende maan.
Dan moet je je haar laten knippen net na nieuwe maan.

Onderstaande link de maanstanden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Andere bron gaat over de invloed van de maan.

Toegevoegd na 27 minuten:
Even een klein stukje uit bron 2:
Wanneer je maar even denkt, als
iemand die naar de kapper gaat. Wanneer je naar de kapper gaat bvb bij volle maan, dan zul je
zien dat uw haargroei veel sneller terugkomt, dan wanneer je hetzelfde laat doen bij nieuwe
maan. De stimulansen liggen anders voor het ganse lichaam. Bij volle maan gaat het haar veel
sneller zich herstellen. Bij nieuwe maan neemt het lichaam de rust en gaat je langer geniet
hebben van uw nieuwe kapsel.

Het is echt heel veel om door te lezen, maar persoonlijk vond ik het wel heel interessant.
Je zou het in ieder geval kunnen proberen, het kost niks, alleen even de datum goed plannen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef een + ter compensatie want die andere mensen weten niet zeker of het niet of wel werkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind het leuk dat je me een plusje geef, maar dan moet je ook even op het duimpje drukken :-)) Heb deze manier wel eens gevolgd bij het leggen van boontjes, (kwamen van bepaalde opleiding stage lopen, vertelden dat toen)
In dat geval werkte het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry na de reactie ben ik dat helemaal vergeten alsnog een + ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat toch wel leuk hoor, die ene duim omhoog naast die 3 minnen ;-))
Persoonlijk vind ik dat vraagsteller dit gewoon kan proberen ook al geloofd hij/zij er niet in.
Baat het niet / dan schaad het ook niet.