Hoe raak je een moe uiterlijk kwijt?

Ik heb sinds 2 jaar elke dag een moe uiterlijk. Mensen vragen vaak aan mij of ik het druk heb en op school maken ze zich zorgen om mij. Wat is best vervelend ik. Ik slaap gewoon goed en ga op tijd naar bed. Ik heb het soms wel is druk maar nu in de vakantie eigelijk helemaal niet, maar zie er nu ook nog even moe uit dus daar licht het niet aan. Nu heb ik dus de vraag “ hoe kom ik van een moe uiterlijk af?” Ik wil niet iets met make-up ofzo maar echt iets wat blijvend werk. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.8K
Antoni
4 jaar geleden
Wat er nu precies concreet te zien is aan je uiterlijk, heb je niet vermeld. Dan is het moeilijk om advies te geven. Ik raad je aan eens naar je huisarts te gaan en daar om advies te vragen.
Amadea
4 jaar geleden
Door er vrolijk en ontspannen uit te zien, en eventueel met make-up wat te camoufleren of frisser te laten lijken.
Ritsuka
4 jaar geleden
Laat je eens adviseren door een schoonheidsspecialist. Die kan je vertellen wat de beste verzorging voor je huid is om er fris uit te zien.

Antwoorden (2)

Zonder verdere gegevens:
Ontspanning : genoeg rust / slapen
Inspanning : goed en genoeg / bewegen (beter fietsen & lopen) en sporten
Voeding : goed gezond en vooral genoeg / eten

Voldoende in de buitenlucht, daar denken sommige mensen niet zo snel aan. Ga een eindje wandelen elke dag, de hond uitlaten en anders de hond van de buurvrouw. Vliegen met auto of scooter naar de sportschool om oefeningen te doen die ook en soms beter in de buitenlucht kunnen. Veel binnen - wat je ook doet - levert niet per se een gezonder fris uiterlijk op, eerder beetje grauw soms of bleek.
Zonder make-up , anders bedek je het alleen maar. Beter gewoon aanpakken en ook op je eten letten hoor. Suiker: beperken en vet is wel nodig maar ook beperkt. Groente prima, fruit met mate want fruitsuikers zijn ook ...suiker precies. Kies beter geen druiven maar kersen. Kies (water-)meloen, eet komkommer maar er zijn nog vele andere mogelijkheden!
@Ano54 doe je best, gewoon een tijdje volhouden en zie de vermoeide trekken zijn verdwenen. Je blik wordt frisser en je voelt je ook beter. Succes hoor!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het bindweefsel van je gezicht masseren en één of twee keer per week een elektrische roterende gezichtsborstel voor de huid gebruiken, daarna zie je er weer fris en fruitig uit. Het doet wonderen voor o.a. teint en rimpels.