Wat doet een schimmelinfectie met je haar?

Ik ben een tyd geleden met een blondering op mn haar in slaap gevallen.eerst kreeg ik na een aantal weken,hele donkere plekken in mn haar,later begonnen mn ogen te jeuken en te tranen.ben by de huisarts geweest die ziet niks,als mn haa nat is,voel ik dat er iets op mn hoofd gebeurd.nu zitten er oofd huid en kryg ik kale plekken ik zie ook een soort rooie draadjes. Kan iemand my hierby helpen??er word zels gezegd dat ik het me verbeeld,het gaat ook door op myn gezicht en verder
Als ik het probeer wegtehalenvan mn haar komt er soms ineens een pluk haar uit die lichtblauw is(met t poeder erop en de blondering) ik ben echt radeloos.en ik kan nergens terecht in deze coronatyd

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
2.2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Waarom denk je dat je een schimmel infectie hebt?
Utrecht
3 jaar geleden
Ik vermoed dat je met het blonderen gewoon je hoofdhuid flink hebt geirriteerd/beschadigd. Vandaar de kale plekken: de haarwortels zijn daar afgestorven.

Antwoorden (1)

De blondering maakt altijd gebruik van peroxide (waterstofperoxide of natriumperboraat). Peroxide is erg slecht voor je huid, zeker als dat een behoorlijke tijd (nacht?) kan inwerken. Je zal geen schimmel op je hoofd hebben, maar heel veel dode huidcellen en dan natuurlijk ook dode haarzakjes.
Het zal een tijdje zijn, dat je voor "joker loopt", maar het beste is om de huisarts een vette crème te vragen die de huid kan herstellen. Kan wel een weekje duren en dan zijn de haren nog niet helemaal OK, maar dat komt dan wel weer.