Laatst ging ik mijn wimpers krullen en trok er een boel wimpers uit! Nu zit er een kalen plek.. groeit dit nog aan? En hoe gaat dat sneller

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-superlash-wimperserum/p/4041514
Dit schijnt te helpen maar is nu helaas wel uitverkocht, dan moet je ff wachten of misschien dat je het ergens anders kan kopen

Antwoorden (4)

Ja hoor, je wimpers groeien weer terug, maar dat gaat in een eigen tempo. Het duurt ongeveer 12 weken om terug te groeien. Je kunt dit niet versnellen.
Wat je wel kunt doen is met make-up een beetje helpen om het er beter te laten uitzien. In de bron staan een paar tips.

Toegevoegd na 4 minuten:
Willem Wever: het duurt 2 tot 3 maanden voordat je wimpers terug groeien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja dat groeit helemaal terug!
maar je kunt het niet veel sneller laten groeien. probeer geen mascara te dragen en je wimpers ook niet te krullen. ik heb het zelfde gehad bij mij duurde het een maand of 2! maar het is beter als je geen mascara of nep wimpers draag.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarom beter geen mascara of nepwimpers?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kunt rustig mascara en/of nepwimpers gebruiken, het is beter om niet voor waterproof mascara te kiezen, omdat deze mascara harder wordt dan niet waterproof mascara en er daardoor een kansje is dat er overgebleven haar breekt (bijvoorbeeld als je door je oog wrijft, of als je de mascara verwijderd).
Oké, laten we één fabeltje maar de wereld uithelpen; wimpers groeien niet binnen een dag terug (helaas!). Wimperharen hebben een bepaalde groeicyclus waarin een haartje groeit, in een rustfase zit en vervolgens uitvalt. Hierna komt er weer een nieuw haartje die dezelfde fases doorloopt. Dit proces (van uitval tot het groeien van een wimperhaar) kan ongeveer twaalf weken duren. Dat duurt waarschijnlijk te lang voor jou, je wilt die wimpers natuurlijk zo snel mogelijk terug! Hoe kun je wimpers terug laten groeien?
Jammer genoeg is er, naast geduldig wachten, geen snelle manier om je wimpers terug te laten groeien. Je kunt natuurlijk wel een aantal ‘hulpmiddeltjes’ inschakelen om je wimpers er voller en langer uit te laten zien. We zetten ze hieronder voor je op een rij:
1) Wimpers en mascara
2) Wimpers creëren met make-up
3) Valse wimpers en wimperextensions
4) Wimperserum

Ik gebruik ook vaak een wimperkruller, maar ik heb nog nooit zo'n soort situatie gehad. Groeien ze nou echt niet meer terug, kun je het best even langs gaan bij een gespecialiseerd persoon.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja hoor.Meestal groeien de wimpers gewoon weer aan.Tenzij je het haarzakje te vaak mee trekt.
Maar in jou geval is dat niet van toepassing.Het kan echter wel 2 tot 3 maand duren voordat de wimpers weer volledig zijn teruggekomen (teruggroeien doen ze niet want ze zijn er uit getrokken).Er groeit in jou geval gewoon weer nieuwe wimpers voor in de plek.
Wel geduld a.u.b
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een haarzakje meetrekt? Een haarzakje trek je niet mee als je aan een haar trekt, hooguit trek je de haarwortel mee. Wel kun je het haarzakje beschadigen als je een haar uittrekt, dan is er een kansje dat die haar niet terug groeit.