Welke natuurlijke middelen stimuleren haargroei?

Wegens stress heb ik algemene haaruitval. De dermatologe heeft mij iets voorgeschreven wat ' minoxidil ', alcohol en nog iets bevat. Ik zou dit echter op men wenkbrauwen moeten smeren.. Ik heb gelezen over wat dit juist doet en schrok van de bijwerkingen..
Ik ben benieuwd!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
7 jaar geleden
Gevarieerd en genoeg eten, voldoende slapen, voldoende bewegen, en proberen te werken aan de oorzaak van je haaruitval, de stress.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank jullie wel allemaal voor het advies. Het is een vicieuze cirkel. Verlies ook bij men wenkbrauwen nu. Probeer te ontspannen, maar t is best heftig men probleem. Ik ga men eetpatroon aanpassen en zoveel mogelijk de nodige stoffen halen om haaruitval tegen te gaan. Hartelijk bedankt!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Veel tips, ook veel voedingstips:
http://www.telegraaf.nl/vrouw/inbeweging/20435626/__Haarverlies__Dit_helpt...__.html
Zoveel voor je haar als om de vicieuze stress cirkel te doorbreken:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/87902-magnesium-een-belangrijk-mineraal.html

Het beste antwoord

Aloë vera:
Deze geweldige plant wordt geroemd om zijn vele voordelen voor de huid, het lichaam en natuurlijk de haren. Aloë vera kan helpen je haar gezond, glanzend en sterk te houden en stimuleert de haargroei.
Olijfolie:
Het gebruik van chemische producten, milieuvervuiling en het gebruik van stijltangen of föhns kan allemaal tot gevolg hebben dat je haar droog wordt en dit kan erg vervelend zijn. Als je wilt dat je haar er gezond en gehydrateerd uitziet, breng dan wekelijks rijkelijk een olijfoliemasker aan op je haar en wikkel je haar vervolgens in met een licht warme handdoek. Verwijder de handdoek wanneer deze is afgekoeld, maar laat de olijfolie in je haar zitten tot de volgende dag. Dit masker voorziet je haar van het vocht dat het nodig heeft en zal er na verloop van tijd voor zorgen dat je haar sneller zal groeien.
Ui:

Je kunt ui op verschillende manieren gebruiken: als haarmasker door ui te mengen met wat honing en dit mengsel in de hoofdhuid te masseren of bijvoorbeeld als extra ingrediënt in je gewone shampoo door de ui in stukjes te snijden en dit aan je shampoo toe te voegen. Deze shampoo gebruik je vervolgens drie à vier keer per week. Je haar zal sterker worden, waardoor het sneller zal groeien.
Rozemarijn:
Dit kruid heeft eigenschappen die de hoofdhuid kunnen ontwaken en zo je haar kunnen doen groeien. Gebruik een infusie van rozemarijn in ofwel olijfolie ofwel wijnazijn om je haar mee te spoelen en laat deze infusie in je haar zitten. De rozemarijnplant voorziet je haar van voedingstoffen die er niet alleen voor zorgen dat je haar sneller groeit, maar je haar ook gezond houden.
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel! ^^