Waarom is het steeds moeilijker om bruin te worden?

Het valt me op dat ik en andere leeftijdsgenoten vroeger snel bruin werden zonder het gebruik van zonnebrandcreme. En nu alleen maar rood worden, zelfs na het insmeren. Het lijkt wel niet meer te lukken om echt een gebruind huidje te krijgen. Ik vraag me ten sterkste af hoe dat komt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goeie vraag +
Mijn gok: jullie eten ongezonder:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/22895-sneller-bruinen-sneller-bruin-worden.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou dat niet juist komen dóór het gebruik van zonnebrandcreme?! Die houdt de straling waardoor je bruin kleurt toch tegen?

Het beste antwoord

Vroeger was je veel meer buiten dan nu. Je liep of fietste naar school, al snel zonder jas en met korte broek, speelde buiten tijdens het speelkwartier ook al snel zonder jas en met korte broek. Ook na schooltijd speelde je buiten. En zo kwam je om allerlei redenen buiten zonder jas, met korte broek. Als je wat ouder wordt, ga je vroeger naar school, trekt een jas aan omdat het nog fris is en doet die korte broek niet meer aan naar school. Later ga je op de scooter en zet je een gesloten helm op je hoofd. Weer een andere periode later, pak je voor alles de auto en kom je bijna niet meer buiten. Vroeger bouwde je dus langzaam een mooi kleurtje op, zonder erbij na te denken. Nu ga je er speciaal voor in de zon liggen, met de weinige tijd die je daarvoor vrij kunt maken. Dat is het grote verschil (in mijn en vele anderen hun geval).

Toegevoegd na 1 minuut:
Het beste kun je, als je bruin wil worden, iedere dag een half uurtje naar buiten. Dan went je huid langzaam aan de zon en zul je minder snel verbranden en sneller bruin worden in de zomer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan het niet zijn geweest omdat mijn rug en buik niet werden blootgesteld aan zonlicht voor de vakantie. Ik droeg altijd een shirt en korte broek daarvoor. Toch kleurde het in rap tempo bruin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is vreemd, maar smeer je wel in, zeker op plekken die zelden blootgesteld worden aan de zon.