Ik heb zaterdag gaatjes laten schieten nu is het ontstoken wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
TurfGraver
6 jaar geleden
Schoon houden.

Antwoorden (3)

Je geld terugvragen en naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zelf heb ik ook een ontsteking aan mijn orgaantjes gehad, mijn oplossing was oorringetjes indoen. Maar hier heb ik meerdere dingen waar je aan moet denken als je wilt dat de ontsteking vermindert;

-draai het zweerknopje regelmatig schoon met bijvoorbeeld zoutoplossing of iets wat je van de juwelier hebt gekregen, regelmatig bedoel ik mee 2x per dag s ochtends en s avonds. De rest van de dag niet aankomen, met rust laten!

-check of de oorbel niet te strak zit. Er moet ruimte blijven voor de verdikking die de ontsteking veroorzaakt.

-vervang eventueel de zweerknopjes voor zilvere oor ringetjes (zie foto) het kan zijn dat je allergisch bent voor de metaalsoort waar het zweerknopje van is gemaakt. Door de ringetjes weet je zeker dat je voldoende ruimte hebt voor de verdikking en kan je gemakkelijker (hoe vies het ook klinkt) eventuele talgbultjes die achter je orgaantje komen open knijpen en goed schoonhouden.

Een ontsteking kan ff duren. +- 1 tot 2 week voordat je al echt een verschil merkt. (Ik bedoel dan als je over gaat naar ringetjes)

-blijf je er last van hebben, dan adviseer ik je om naar de huisarts te gaan. Waarschijnlijk adviseerde die om de oorbellen uit te halen en te laten. Ik hoop voor je dat het niet zo ver komt!

Ik hoop dat deze info je helpt, succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry de foto wil niet laden zie deze site voor de ringetjes die ik bedoel. De juwelier kan je er ook mee helpen. https://www.bol.com/nl/p/the-jewelry-collection-creolen-ronde-buis-zilver-1-3-mm/9200000061637713/?suggestionType=browse
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik had het ook, het kan zijn dat je allergish ben voor de stof waarvan de oorbel is gemaakt( ten minste dat had ik). Dan moet je even geen oorbellen indoen tot de ontsteking weg is. Darna kan je opnieuw laten schieten maar vraag of ze een andere stof hebben, bijv. Goud. Goud hoeft niet duur te zijn als er maar een klein laagje goud overheen zit. Veel succes