Wat doet een korset precies?

Wat doet het nou precies? Kan het je taille slanker laten lijken na het dragen ervan voor een aanzienlijk aantal dagen/weken? Of vervormt het alleen je taille op het moment dat je het draagt? Duwt het je vet naar andere plekken?

Als ik het opzoek kom ik of op websites die ertegen zijn en dus alleen de nadelen propageren of bij winkels die korsetten verkopen en dus juist het tegenovergestelde propageren, daarom wil ik weten wat het nou eigenlijk wél doet.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Op het moment dat je er 1 draagt, lijk je slanker omdat het alles samendrukt, en wat naar boven en onder. Dus taille is slanker, en bij heupen en borsten lijkt het groter.
Maar dit is alleen op het moment zelf, als je stopt met dragen zit alles weer normaal.
Een korset heel veel dragen of te strak doen kan wel schade veroorzaken, je ribben en organen komen in de verdrukking.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je lijkt dus alleen slanker tijdens het dragen, niet een paar dagen/weken na die tijd.
Ritsuka
6 jaar geleden
Ivana
6 jaar geleden
Het nadeel van het dragen van een corset: je spant je spieren niet meer aan. Je verzakt en moet vervolgens altijd een corset dragen om er goed uit te zien. Beter is je spieroefeningen te doen en die spieren het werk laten doen van een corset.
Ik ben van de generatie van de "korsetten-moeders." Het begon bij hen al na het eerste kind, zodat ze van hun twintigste tot hun dood "gekneveld" waren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik kan mij nog herinneren dat mijn oma vroeger een corset (officiële benaming: corselet) met veters droeg en die moesten altijd door een ander strakgetrokken worden.
Ivana
6 jaar geleden
@Renee1955: een corselet is heel iets anders dan een corset. Een corset corrigeert de buik. Bij een corselet zit ook een bovenstuk, dus BH en corset aan een stuk!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Ivana: Misschien dat het tegenwoordig gesplitst wordt in twee verschillende kledingstukken, maar dat was vóór en gedurende de jaren 50 niet. Corset (nieuwe spelling korset) betekent keurslijf. Kijk maar in deze link, hier zit niet alleen de buik in het korset, maar ook de boezem, waardoor deze voller leek: https://nl.wikipedia.org/wiki/Korset.