Hoe krijg ik een witte huid?

Ik heb gewoon een normale huidskleur (huidtype 2), maar ik wil het graag nog lichter hebben dat heel mooi wit is

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Het is niet aan te raden om whitening producten voor de huid te gebruiken, maar je kunt deze gemakkelijk vervangen zodat je je huid niet aantast! Kies de natuurlijke variant en meng wat sap van een citroen en een tomaat door elkaar. Masseer dit in op de gereinigde huid en laat het 5 minuten intrekken. Spoel het daarna van je gezicht en dep je gezicht droog. Gebruik achteraf een verzorgende crème. Citroen staat bekend om het blekende effect en tomaten zijn rijk aan anti-oxidanten die helpen om de pigmentatie van de huid te verminderen. Pas deze methode niet vaker dan 2 keer per week toe.
Je kunt deze ingrediënten ook verwerken in een 'echt' masker dat je huid nóg lichter zal maken. Gebruik dit masker iedere week zodat je binnen een paar weken al resultaat ziet! Meng voor dit masker één eetlepel van het volgende: sandelhout poeder, citroensap, tomatensap en komkommersap. Meng net zolang totdat er een gladde pasta ontstaat en breng deze aan op een gereinigde huid. Spoel het masker af nadat deze volledig is gedroogd en dep je gezicht droog. Gebruik achteraf een verzorgende crème.

Zouthoutextract is ook een geweldig hulpmiddel om een lichtere huid te krijgen. Zoethoutextract bevat namelijk glabridin, dit is een natuurlijk bleekmiddel voor de huid. Breng iedere ochtend en avond nadat je de huid hebt gereinigd een dun laagje van het extract op het gezicht aan. Gebruik daarna wel je dagcrème. Zoethoutextract is niet gemakkelijk te vinden, maar je kunt het online bestellen. Zorg ervoor dat je de fles op een koele, donkere plaatst bewaart zodat het zoethoutextract lang houdbaar is. Test wel een kleine hoeveelheid van het zoethoutextract op je arm om er zeker van te zijn dat er geen allergische reactie zal optreden.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar je je huid ook mee bleekt, er blijft een kans op pigmentstoornissen, dus juist donkere vlekken in plaats van een egaal blanke tint. Deze tips zijn minder schadelijk voor de huid, dan de cremes die te koop zijn, maar onderschat niet, wat dit aan kan richten.

Andere antwoorden (1)

Een milde manier om je huid te bleken is puur rozenwater. Doe wat op een wattenschijfje en haal deze over je huid. Je huid wordt op die manier geleidelijk gebleekt. Let er wel op dat je een goede zonbescherming gebruikt, ook als het bewolkt is!