Als ik een helix piercing laat zetten en hem na een paar jaar niet meer wil, groeit het gat dan dicht?

Ik wil graag een helix piercing laten zetten maar mijn moeder denkt dat het gat er dan mijn hele leven blijft zitten. Ik denk dat het gat dicht groeit als ik de piercing er uit haal. Is dit Waar?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het gat groeit niet dicht.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is raar, heb het vanmiddag aan de meneer die hem heeft gezet gevraagd en die zei dat het wel dichtgroeit

Antwoorden (1)

Als je de Helix piercing er in het begin uit haalt, dus bijvoorbeeld een week nadat hij is gepierced, is er een grotere kans dat hij dicht groeit dan dat je de piercing er pas na een half jaar uit haalt. Je blijft er altijd wat van zien! Denk dus goed na voordat je hem laten zetten. Zelf heb ik ook een Helix piercing. Er is ook nog keuze tussen de dikte van het staafje dat door je oor gaat. 'Normale' piercings zijn 0,8 mm en die daarna is 1,0 mm en 1,2 mm. Ik heb voor de 1,2 mm gekozen, dit is bijna een standaard maat voor de Helix.

Nog wel wat anders; de Helix piercing zit op een plek waar je haar achter je oor gaat. Je haar kan blijven haken. Dit kan het genezingsproces wat langzamer maken en er is een wat grotere kan op ontsteking. Ik heb dit wat kunnen te voorkomen door na 1 maand er een ringetje in te doen. Maar ik ben eigenwijs :p . Het advies van de pierce shop was om hem er minimaal 3 maand in te laten voordat ik een andere in ging doen.