Wat te doen tegen droge kapotte handen?

Mijn handen zijn altijd knal rood, droog en soms bloed het zomaar.
Het komt omdat ik vaak vergat om mijn handen te drogen nadat ik ze had gewast. Ik heb al heel veel handcremen, lotions en vaselines. Weet iemand een manier om mijn handen weer normaal te krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over je handen plassen is ook een goed middel. Urine is nagenoeg steriel, mits je geen blaasontsteking hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Liever niet

Antwoorden (4)

Volgens mij maakt uierzalf een goede kans.
De salicylzuur en de lanoline hebben bij mij erg goed gewerkt.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verkopen ze die gewoon in de drogist?
Amadea
10 jaar geleden
Gewoon bij Kruidvat, Etos, of DA.
Ivana
10 jaar geleden
Smeer ze 's avonds in met de uierzalf en doe handschoenen aan in bed. Het is namelijk erg vet, maar helpt uitstekend!
Plus voor dit antwoord.
Het kan zijn dat je handen overgevoelig zijn voor bestanddelen in die cremes die je gebruikt. Zeker bij vaseline is dit niet ondenkbaar. Probeer het eens een tijdje zonder die spullen, of haal een creme waar geen vaseline in zit.
En zorg dat je zo min mogelijk met je handen in water zit, gebruik dus handschoenen als je in sop moet. En als je toch wil soppen zonder handschoenen: gebruik een minimale hoeveelheid schoonmaakmiddel, want dat kan ook vreselijk irriteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is een body butter eigenmerk ook goed? Het is neutraal en parfumloos.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat moet je zelf echt uitvinden, wat voor de een prima werkt, is voor de ander niet goed.
Gebruik een vet dat goed bij je eigen huidvet past en zonder conserveer of andere toevoegingen.

opties:
kokosolie
olijfolie (na het douchen als je handen nat zijn, sowieso is dat een goed moment)
roomboter
geklaarde boter of ghee (mijn favoriet)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer je, ondanks al je inspanningen, toch een droge huid blijft houden of wanneer je handen rode droge plekken vertonen, dan is het beter om je huisarts te raadplegen. Het kan zijn dat je in de winter gevoeliger bent voor eczeem. Het gebruik van producten zoals handcrèmes, handmaskers etc. kan dan juist niet zo goed voor je huid zijn. Een goed middel om te gebruiken, wanneer je last hebt van een gevoelige huid of eczeem, is Vaseline cetomacrogol crème FNA. Dit is een crème op basis van o.a. Cetomagrogolwas, Witte vaseline en vloeibare paraffine. De crème is extra vettend en irriteert de huid niet. De crème is te verkrijgen via de huisarts of in de apotheek .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cetomacrogol is ook verkrijgbaar bij Kruidvat .
Onder eigen merk staat dat bij de geneesmiddelen en kost 3,69
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Eigenlijk vind ik dit nog het beste antwoord. Als Marcmunk er al zo lang mee loopt te knoeien is er misschien meer aan de hand. De huisarts kan je doorverwijzen naar een dermatoloog, misschien heb je daar meer aan.