Hoe komt het dat mijn nagels zo snel scheuren?

Ze zeggen dat je er dingen voor kunt kopen enzo . Van die speciale dingen . Maar dat is best wel prijzig vind ik . En zonde van mijn geld dan . Maar ik heb ook gelezen dat een beetje olie er op doen al heel erg goed helpt. Maar daar krijg ik alleen maar hele vette handen van maar mijn nagels die blijven gewoon scheuren ? Wat kan ik daar dan aan doen ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan hierover veel informatie vinden op het internet. Maar mischien kom je vitamine B5 (pantotheenzuur), vitamine C en calcium te kort, wat van belang is voor de uiteindelijke sterkte van je nagels. Je kan het altijd even laten chekken.

Zelf gebruik ik nagelcreme van Vaseline (bron3), werkt zeer goed en tis niet zo duur.

Wil je echt geen geld uitgeven, dan heeft Oma nog wel wat tips voor jou...succes

Nagels die iedere keer breken en scheuren: met een oude tandenborstel de nagels en nageluiteinde borstelen met tandpasta, na een week heb je sterke nagels die niet meer inscheuren of breken.

Voor sterke mooie en glanzende nagels. Wrijf wat citroensap op je nagels en laat het eventjes inwerken. Stop daarna zonder te wassen je vingers in een beker met lauw/warme melk. dobber een minuutje ofzo met je vingers in de melk en droog ze daarna af. Na de eerste keer zie je al verschil, en je merkt het ook! bijzonder geschikt voor broze nagels!

Geef ze eens per week een lauwwarm amandeloliebadje. Daar worden ze weer stevig van

Voor stevige nagels, helpt het goed om voor het slapen je nagelriemen in te smeren met uiercreme of ouderwetse niveacreme. Na de eerste nacht merk je het verschil al.

Of neem dan een kwart van een citroen en wrijf u nagels ermee in doe dit iedere dag gedurende 1 a 2 weken en u nagels zullen hard zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goeie vraag.....Denk dat je het toch wel een paar minuten lang moet laten intrekken.