Een kleine druppeltje Spiritus is in me oog gekomen, is dat gevaarlijk?

Toen het gebeurd prikt het even, daarna heb me oog ingedept met water doormiddel van een theedoek

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
vroeger dronk men het altijd !
svetivlas
6 jaar geleden
@Teun. "Vroeger dronk men het altijd" Als grap bedoeld natuurlijk maar breng geen mensen op een idee want het is harstikke giftig en je kunt er zelfs blind van worden. Voor te drinken hebben we Ethanol en geen Methanol. Vraag het anders maar aan @THESIS.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
oke. maar vroeger was het niet giftig .

Antwoorden (1)

Spiritus us voornamelijk alcohol. Een klein druppeltje zal snel verdampen en anders alleen maar je oog ontsmetten.

Grote hoeveelheden spiritus vormen uiteraard een ander verhaal.