Welke soort azijn wordt er gebruikt om hoofdluis te bestrijden?

Dus weet iemand welke soort azijn wordt er gebruikt om hoofdluis te bestrijden? Natuurazijn of appelazijn?
BVD!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.1K

Antwoorden (4)

Gewone schoonmaakazijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
1 kopje azijn op 4 kopjes water

Maar pas op met azijn als je net al een anti-luizenmiddel hebt gebruikt. Want dan kan het anti-luizenmiddel minder doordringen en werkt het nauwelijks.

En het is heel belangrijk om na afloop de kam schoon te maken!
Amadea
10 jaar geleden
Azijn
Hoofdluizen kunnen niet tegen azijn. Dit is bij veel mensen al bekend. U kunt het haar wassen met azijn, dit enkele uren laten inwerken en vervolgens uitspoelen. Het slimste is om uw haar te wassen met azijn voordat u naar bed gaat, dan kan dit de hele nacht inwerken en gaan de luizen dood. Met azijn wordt natuurlijk geen schoonmaakazijn bedoeld, maar gewoon natuurlijke azijn! Kam het haar altijd uit met een speciale luizenkam om de luizen te verwijderen. Vaak zijn de luizen al dood of erg suf waardoor ze gemakkelijker te verwijderen zijn. Pas wel op met het azijn, dit is namelijk niet goed voor de ogen
fremar
10 jaar geleden
Natuurazijn is al een agressief middel voor de huid, waar je niet aan ontkomt, dat je de huid ook raakt, als je luizen wil doden of verdoven met het middel, maar schoonmaakazijn bevat nog meer azijnzuur, daarom gebruik je hiervoor natuurazijn. Het haar alleen uitspoelen met azijn, niet laten intrekken.
Luizen verwijderen met behulp van azijn kan op de volgende manier:
Je wast eerst het haar met groene zeep en spoelt het daarna uit met witte azijn.
Denk er wel aan dat kammen met een stofkam de beste behandeling tegen luizen is. Doe dit dus regelmatig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Azijn maakt het haar heel droog en heel stug, hierbij is het nog maar de vraag of azijn daadwerkelijk helpt omdat hoofdluis nu eenmaal lastig te bestrijden is en luizen uiteindelijk ook resistent (ongevoelig) kunnen worden tegen bepaalde middelen. Bij de apotheek en drogist zijn prima middeltjes te koop, welke echt niet zo duur in aanschaf zijn. Succes verder!