Wat is een felle permanente haarkleur?

Dus NIET semi permanent. Ik heb nu roze en paars, was ik erg tevreden over maar het is na 1,5 week al erg vervaagd. Ik zoek dus een felle kleur die lang blijft zitten. Ik heb gehoord dat er wel felle permanente rode kleuren bestaan. Klopt dat of is die ook nog semi permanent?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

www.attitude.nl/ Zegt felle kleuren te hebben die permanent zijn, zoals cleo roze, spring green en blue moon. Echter geloof ik daar niet zo in. De manier waarop de haarverf aangebracht dient te worden past al niet bij een permanente verf, de inwerktijd is daarvoor te kort. Verder ligt het aan je huidige haarkleur hoe fel de kleur uiteindelijk wordt, hoe lichter je haar, hoe feller de kleur zal worden. Felle kleuren hebben wel het probleem sneller te vervagen en hun glans kwijt te raken. Een goed fel resultaat krijg je dus alleen bij een lichte haarkleur, wat het meestal nodig maakt dat je haar moet ontkleuren en daarna moet verven. Je kunt voor professionele haarkleuringen terecht bij de kapperswinkels, die zitten vaak wel in de grotere steden. Ook rode henna kan een oplossing zijn, het nadeel van henna is wel, dat je daar geen chemische kleuring overheen kunt doen en dus eens henna, altijd henna moet gebruiken, of de henna er volledig uit moet laten groeien, voordat je met chemische haarkleuring aan de gang kunt.
Ik zou je dus adviseren, ga naar een kapper die ervaring heeft met dit soort kleuren, of laat je goed adviseren in een gespecialiseerde kapperswinkel, maar hou in je achterhoofd, dat waar je dit ook laat doen, je kleur veel sneller zal vervagen en snel zijn glans kwijtraakt, dan de kleuren die je gewoon bij de drogisterij kunt kopen. Overweeg dus goed de voor- en nadelen voordat je hieraan begint.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het had www.attitudeholland.nl moeten zijn, sorry.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja mn haar is al geblondeerd en ben bij de kinki kapper geweest. Maar eigenlijk niet zo tevreden omdat ze de belofte van het een paar maanden blijven zitten van deze verf niet nakomen. Ik ga dus nog langs maar wil liever een langere kleur. Ik had bij attitude holland gekeken en ik zag alleen semi permanente kleuren. Maar ik ga die site dan nog even verder uitpluizen. Bedankt :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ze bij de Kinki kapper je beloofd hebben dat de kleur een paar maanden blijft zitten, dan moeten ze die belofte ook nakomen. Je kunt terug gaan naar die kapper en klagen, ze horen hun belofte na te komen, iedere zichzelf respecterende kapper zal proberen zijn klanten tevreden te stellen en je aanbieden de kleur opnieuw aan te brengen. Vreemd trouwens dat ze beloofd hebben dat de kleur maanden blijft zitten, felle kleuren staan erom bekend snel te vervagen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja klopt ze zei dat het zo vervagen maar na een lange tijd. Ik vroeg hoelang het mooi bleef en toen zei ze een paar maanden. Dus ik ga zeker terug en vragen of dit wel normaal is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker doen, als het een week mooi glanzend en op kleur blijft, dan heb je al een prima resultaat, langer kun je het alleen mooi houden, als je geen verstevigingsproducten gebruikt en het niet wast. Ik blijf het een vreemde belofte vinden! Vraag ook echt of ze het opnieuw doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja zal ik zeker doen. Bedankt :)

Andere antwoorden (2)

Alle kleuren die niet in de "natuur" voorkomen zullen vervagen. Rood/oranje zou dua moeten lukken..

Toegevoegd na 56 seconden:
Trouwens Kinky kappers heeft ervaring met permanent gekke kleuren zetten. Probeer het daar anders eens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben juist bij de kinki kapper geweest. Die zei dat ze helemaal niet bestaan. Alleen bruintinten. Maar rood moet dus lukken. Bedankt :)
Iedere kleur ! Wat is het verschil ? Het een is een spoeling die vervaagt het andere gaat een verbinding aan met je eigen pigment of te wel die zit dieper in de haar schubben . Je hebt in feite iedere kleur in diverse vormen dus spoeling of zeg maar haarverf . De spraak verwarring ontstaat dat spoelingen al vaak een soort verf zijn geworden in de super markt zijn bijna alle spoelingen , verven , althans daar waar peroxide en ammoniak gemengd worden . Het klinkt nou een maal beter ik spoel m'n haar !! Echte spoelingen zijn vaak nu nog bij de kapper , dat zijn kleuringen die aan de Buiten kant blijven en snel vervagen . Bij veel zgn spoelingen (die eigenlijk ook haar verf zijn ) noemt men semi permanent die vervagen ook maar laten dan niet de echte natuur kleur achter . Waarom niet door de ammoniak en de peroxide is de schubben laag wat beschadigt en ziet er dan wat gebleekt uit . Zeker met super markt verf (spoelingen ) die hebben een extra hoog percentage peroxide ! Waarom! Een kapper gebruikt van zeg 1% tot 12% dat wat nodig is (dat hoopje dan ) bij drogist producten heb je die nuancering niet . Dan heb je bij de kapper ook meng tinten van zeg rood goud , roze , dat zijn kleuren die bij een verf of spoeling worden gemengd gebruik je die puur dan hebben die weinig houdbaarheid zeker als je die met hoge waterstof percentage's gebruikt . ( hoge waterstof maakt kleur pigmenten instabiel , dus weinig houdbaarheid ) is haar gebleekt dan heeft geen enkele kleuring echt houdbaarheid waarom ? De haar schubben blijven zeg open het vliegt er zo uit . Dan ja dat bedoel je misschien kan je beter een massieve kleuring nemen die blijft het beste zitten , dat is middel blond en nog meer donkere tinten , ja wel rood toe voegen anders wordt het groen . Maar oke je wilt een kekke kleur die blijft zitten !!!!! Wat is je onder grond ? Neem een kleur die lastig is kwijt te raken dat is geel of groen . Maar de kleur bepaalt niet alleen de houdbaarheid de ondergrond , die prachtige subtiele roze tinten ja die moeten op geblondeerd haar en ja dat biedt geen houdbaarheid . Is je haar al O poreus dat verf niet meer houd gebruik dan tussen door zeg waterverf gewoon kinder water verf . Dat werkt alleen op kapot open haar met jouw probleem :) Of de kleur stof die in crêpe papier zit ja dat werkt alleen op geblondeerd haar . Wat ook knalt is ouderwetse blauw shampoo op geblondeerd haar . Deze laatste tips kosten niks en zijn alleen geschikt bij beschadigd haar :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het nu 2 keer gelezen maar zie nog steeds niet echt een antwoord op mn vraag. Het gaat van spoeling naar massieve kleuren. Maar bestaat er nu een felle permanente kleur? Want dat op beschadigd haar is niet van toepassing. Ondanks het geblondeerd is is het nog erg levendig.