Een ander woord voor kliskruid, in het Latijn 'Arctium lappa' genoemd, en het is veelzijdig geneeskrachtig. Wordt onder meer gebruikt bij haarproblemen en een gevoelige hoofdhuid met jeuk. Het helpt bij mensen met een tijdelijke haaruitval (maar niet bij erfelijke kaalheid bij mannen), want het bevordert de haargroei. Is een middel tegen huidinfecties (steenpuisten) en acne. Het gaat jeuk tegen, helpt bij eczeem, psoriasis, en huidschilfers.
Er zijn nog veel meer mogelijkheden mee, maar aangezien de vraag in de categorie huid- en haarverzorging staat laat ik het hier maar bij.
Amadea
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meestal gebruikt in haarwaters . Het is een plant met zeg een peen in de grond . Soms ook eetbaar maar kan ook giftig zijn dus niet zo maar iets brouwen . Er worden allerlei medicinale wonderen aan toe gedicht van medicijn tegen reuma tot tegen haar uitval . Nogmaals niet zo maar zelf iets brouwen . Er wordt in Engeland wel een fris drank van gedronken . Ook zijn er van soorten eetbare varianten . Haarwaters worden uitwendig gebruikt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat is haarwater?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lotions die in het haar worden gefrictioneerd . Vaak veel alcohol met ingrediënten van diverse extracten . Soms alleen maar geur( parfum ) . de bekendste is de berken haarwater een merk en soort naam .