Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat mijn oorbellen groen uitslaan?

Ik koop meestal goedkope oorringen, maar ik kijk altijd of erop staat nikkelvrij. Na verloop van tijd slaan deze toch groen uit. Op verschillende websites vind ik terug dat dit dan nikkel is als er groene aanslag op komt. Maar ik,koop altijd nikkelvrije, hoe komt dit dan? Of zetten ze het gewoon op de verpakking terwijl er toch nikkel in zit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
13K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat sieraden groen uitslaan op je huid komt omdat ze niet van echt zilver of goud zijn gemaakt. Daarnaast heeft het ook te maken met de zuurgraad van je huid. Bij een hogere zuurgraad verkleuren je sieraden en je huid sneller. Wat je kunt doen is een laagje blanke nagellak aanbrengen op je nieuwe accessoires, hierdoor creëer je een soort beschermlaagje en zullen je sieraden niet meer afgeven. Verder is het belangrijk dat je ze af doet tijdens het wassen/douchen en sporten. Het gebruik van zeep en water versnelt namelijk de verkleuring van jouw oorbellen.
(Lees meer...)
fremar
6 jaar geleden
Dat hoeft niet te betekenen dat er toch nikkel in zit. Ook koper slaat groen uit, als het met zuren uit je zweet (of cosmetica) reageert. Zelfs zilver kan worden aangetast en donkergroene sporen nalaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding