staat een overhemd, colbert of pak mooi bij kleine mannen?

Hallo ik ben een jonge man van 22 jaar oud.

Ik wil binnenkort een mooi maatpak kopen voor mezelf maar ik twijfel of ik beter een alleen een colbert kan kopen of toch een maatpak, of staat een net overhemd toch het beste bij kleine mannen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben 166 lang

Weet jij het antwoord?

/2500

De jonge leerlingen in uniformen op buitenlandse scholen waar dat verplicht is, zien er toch ook heel modieus uit? De jongens daar zijn allemaal kleine mannen...

Het is lastig om klein te zijn maar je kunt door aangepaste kleding ook optisch groter lijken. Juist een maatpak is daarvoor een goede manier om je te stroomlijnen. Het kan echter ook goed met casual kleding... het ligt er net aan voor welke gelegenheid de kleding bestemd is. De kunst om langer te lijken, zit hem in het feit dat de kleding soepel langs jouw lichaam valt....optisch werkt het zo; hoe meer de ogen omhoog glijden, hoe langer de hersenen denken dat dit is waar je naar kijkt. Vermijd dan ook afleiders zoals een zakje met klep erop of grote horloges, manchetknopen e.d. Zo'n zak klepje werkt bijv. als een horizontale onderbreking en dit doorbreekt het verticale lengte effect. Hetzelfde geldt bijv. ook voor een riem. Daarom ook is het beter om een gesloten colbertje te dragen ipv alleen een overhemd. Een kleermaker zal hier altijd rekening mee houden om jouw lichaam er het beste uit te laten zien en juist daarom is maatkleding zo goed! Een pak in een uniekleur werkt nog het beste om langer te lijken. Door twee sterk van elkaar afwijkende kleuren te dragen, krijg je toch in feite weer een onderbreking in het geheel. Draag je toch twee kleuren, zorg er dan voor dat de lichte kleur bij de bovenkant ligt en het onderdeel, de pantalon, de donkerdere kleur heeft, maar houd dan wel het liefst alles in dezelfde tint. Tinten die dicht bij elkaar liggen laten de ogen ook makkelijker omhoog glijden en versterken de illusie van lengte. Is de onderkant lichter dan de bovenkant maakt het juist korter in de optiek...raar maar waar! Vermijd dus teveel contrasten zoals bijv. een blauw jasje en een groene broek. Een lichtgrijs colbert en een donkergrijze pantalon is dan beter of een andere kleur uiteraard...zolang de tint hetzelfde is. Een klein accentje zoals een pochetje, stropdas of sjaaltje kan echter ook de aandacht naar boven trekken, maar wees daarin voorzichtig. Grote prints of veel accessoires verstoren de illusie van lengte weer. Bij een kleine man passen fijne prints beter. Wil je het liefst geen uniekleur denk dan eens aan een streep in de lengte. Een pak met niet te brede krijtstreep werkt bijv. ook perfect om langer te lijken. Ook een overhemd met dicht bij elkaar staande verticale streepjes of afwisselend gekleurde streepjes zijn uitstekend om bij een effen pak te dragen. Zelfs een contrasterende boord op het overhemd kan een goede manier zijn om de aandacht naar boven te leiden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100