Leid masturberen tot haaruitval of haarverdunning?

Na het uitgaan van een relatie heb ik mezelf flink gemasturbeerd (mannelijk). Waar ik het daarvoor 2/3x per week deed, deed ik het dit keer 5-8x per dag. En dat 3/4 maanden lang. Mijn haar ging van heel dik naar dun en toen ik op internet ging kijken naar de oorzaken van haarverdunning/uitval stond masturberen als grootste oorzaak (DHT). Nu vraag ik me af... klopt dit? Het afgelopen jaar heb ik 1x per dag gemasturbeerd en het is ook dunner nu dan eerst.

Gelukkig zit er nog wel overal haar op mijn hoofd, maar ik kan er bijvoorbeeld geen Zayn Malik kapsels meer mee zetten. Ook valt mijn haar elke keer om als ik er wax in doe. Als het toch 1 keer lukt, dan zie je dunne haren omhoog staan. Bij kort haar valt dit niet op, maar bij dik wel redelijk. Het is in ieder geval niet meer zo mooi als 2 jaar geleden.

Hulpmiddelen als eigeel, haaroliën, etc. heb ik al gebruikt. Het helpt een heel klein beetje, maar niet echt zodanig dat ik er blij mee ben.

Toegevoegd na 17 minuten:
Edit:

Niemand in de familie heeft haaruitval. Zelfs niet mijn opa van 83. Die heeft nog redelijk dik haar op zijn hoofd zitten.

Toegevoegd na 1 uur:
BELANGRIJK: Het is heel moeilijk te bewijzen dat het juiste antwoord gegeven wordt (vooral door mijn positieve kritische houding). Misschien kan ik het best zo stellen... Zijn er mannen (van welke leeftijd) met dik haar die regelmatig masturberen (zo ja, hoevaak per week gemiddeld?).

Weet jij het antwoord?

/2500

De voornamelijkste reden die er is voor haaruitval bij mannen is erfelijkheid. Maar dat is dus niet hier het geval. Dan ook belangrijk is .... testosteron. En dat hormoon heeft dan weer met het libido te maken. Dus denk ik eerder dat je door je hormonen veel wil doen... en als bijwerken je haar wat kwijtraakt. Ook een reden die wel mogelijk is voor jou. STRESS zorgt ook voor haaruitval. Als je door het uitgaan van je relatie en wie weet wat nog allemaal veel stress krijgt... heb je ook weer meer kans op haaruitval. *** Er is inderdaad ook een roep artsen die masturberen en seks aan haaruitval durft linken. Maar daar hebben ze tot nu toe nog geen grondig bewijs voor kunnen aantonen. Daar moet nog heel wat onderzoek naar gebeuren voor ze dit kunnen staven. Trouwens,... andere nadelen van te veel zijn : vermoeidheid, pijn aan het bekken, veranderingen in het zicht, lage rugpijn, pijnlijke testikels, psychische klachten, moeilijkere sociale omgang en hormoonverandering. Dat laatste zorgt dus voor de link masturberen = haaruitval. Maar vergeet niet elke man maakt testosteron aan. Dat is normaal. En ook seks/masturberen mag je dan gelijkstellen. Verder moet ik wel zeggen dat het dan over extreem vaak seksen en chronisch masturberen ging. *** En ook vond ik sites waar net het tegenovergestelde stond. Dat wat selfservice het net zou tegengaan. ----- Jammer dus voor jou maar een 100% zeker antwoord is er niet te vinden tot die onderzoeken helemaal afgerond zijn. Persoonlijk hou ik het bij testosteron ( tjsa je bent een man ) misschien een beetje stress ( relatie uit ) = minder haar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100