de tondeuse is voor het grovere werk en de trimmer is meer voor het fijnere werk als de contouren bijwerken.

Toegevoegd na 9 minuten:
Bij de trimmer staan de tandjes ook dichter bij elkaar en is de kop ook smaller. Omdat het apparaat in het geheel ook kleiner is, ligt het prettiger in de hand en kan je beter gedetailleerd werken. Met een trimmer kan je bijv. goed de randjes van een snor bijwerken of met een haartrimmer kan je goed figuurtjes of strakke lijntjes in het haar scheren.

De tondeuse is krachtiger en meer bedoeld om lokken of zware stukken haar af te scheren. Met opzetstukjes kan je de langte dan bepalen, maar je kunt er ook het hele hoof in een keer mee kaal scheren. Dal zal met een trimmer niet lukken, omdat die lang haar niet goed kan verwerken en ook niet krachtig genoeg is. De trimmer zal dan eerder aan het haar gaan trekken en dat is niet prettig.
8 jaar geleden
amc
8 jaar geleden
'langte' moet uiteraard 'lengte' zijn en bij hoof kwam de 'd' niet mee ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed antwoord +.