Is mijn piercing ontstoken, de laatste twee dagen komt er ook wat pus en bloed uit?

Heb tweede gaatjes laten schieten in beide oren ongeveer een half jaartje geleden, af en toe zwellen ze beide op (het voelt als een soort balletje) maar de laatste twee dagen komt er ook wat pus en bloed uit. Is het ontstoken? Hoe kan ik dit het beste behandelen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (1)

Schoonmaken onder de douche met parfumvrije zeep en na het douchen een wattenstaafje in een zeezoutoplossing dopen en met dat wattenstaafje het wondje aanstippen. Geen alcohol etc erop doen, dan maak je de goede bacterien ook dood en droog je de wond alleen maar uit. Probeer er zo weinig mogelijk met je handen aan te zitten. Moet je het toch aanraken? Was je handen dan goed. Als het dan nog ontstoken blijft na een week: de dokter bellen.
edit: het ziet er wel echt heel erg slecht uit. Als je je duizelig of suf voelt, bel dan nu al de huisarts.
edit: was ik even vergeten, een kwartier nadat je met zeezout hebt aangestipt, afspoelen met lauwwarm water.
oplossing gebruiken van één liter water (10 minuten gekookt) met 9 gr. zout
Toegevoegd op 20 april 2020 18:00: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Utrecht
4 jaar geleden
En zeezout is wel selectief voor 'slechte' bacteriën en droogt niet uit?
Volgens mij droogt zout net zo goed uit en zijn alle bacteriën gevoelig voor zout.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@utrecht "Het ondersteunt het natuurlijk genezingsproces van je lichaam. Het helpt bij het afvoeren van afvalstoffen, stimuleert de bloedsomloop, helpt bij het stollen van bloed en is helemaal veilig te gebruiken, ook op de langere termijn, zelfs bij kinderen."
https://soesha.nl/zoutoplossing/
Daarbij moet het ook niet om een hoge concentratie zout gaan.
Zeezout wordt over het algemeen aangeraden door gecertificeerde piercers.