Kunnen er rimpels ontstaan rondom je ogen door het teveel wrijven in je ogen/oogleden?

Of wanneer je bijvoorbeeld make-up er niet afkrijgt en gaat wrijven om het er af te krijgen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee. Rimpels ontstaan niet door wrijven, maar door het minder soepel worden van je huid naarmate je ouder wordt. Volgens mij ben jij nog veel te jong om daar bang voor te hoeven zijn. Pas als je achter in de dertig bent hoef je hier aandacht aan te besteden, indien gewenst.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haha, oké bedankt. Dus de huid kan ook niet uitrekken ofzo?
Amadea
8 jaar geleden
Het rekt ter plekke tijdelijk een beetje uit, maar veert vanzelf terug in z'n normale stand. Vergelijk maar met een elastiekje.