kan je over rood haar een donkerderder kleur zetten?

Hallo allemaal,
. Ik heb gisteren mijn haar door mijn kapster laten doen. Ik gebruik al 1,5 jaar henna en ik wou bij haar een simpel lokje in mijn haar laten zetten. Ze wou een speciale techniek doen in men haar en het is een ramp geworden.. ik had naar lush ( winkel waar ik henna koop ) gebeld en zeiden dat ik er henna moest over zetten.. Dus men hoop ging naar die henna.. Hiernet eruit gewassen. Helaas.. Het heeft niet gepakt. Ik zit met tranen in mijn ogen dat ik niet weet wat ik nu moet doen.. Ik had gedacht om er gewoon een andere chemische kleur over te zetten. ( het is afgebleekt geweest en er werd een fel rood opgzet zoas je kan zien op foto) maar ik vroeg me af of dit wel lukt op rood haar? Met henna durf ik niet meer verder te experimenteren.. Alvast bedankt!

Toegevoegd na 54 seconden:
Ik zou gewoon hetzelfde kleur willen als de rest van mijn haar.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het beste lijkt mij aangeven bij de kapper dat je er niet tevreden mee bent. De meeste kapperszaken werken dan echt wel mee, en zonder verdere kosten. Het is het proberen waard!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou teruggaan en je kapper het laten oplossen met haar speciale technieken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er bestaan ook donkere ( bruine en zelfs zwarte ) soorten henna . Ik kan niet zo goed begrijpen wat wel of nu niet wil maar wil je het oranje rode haar weer donker ? Dan donkere henna er over . Maar het blijft risicovol . Wat het prima antwoord al aangeeft eens henna altijd Henna . ( als je henna chemisch kleurt kan je de gekste dingen meemaken .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik gebruik de 'caca rouge' van Lush :) zonder metaalzouten. Enkel natuurlijke ingrediënten. Men zegt op het internet ook dat de henna van lush geen echte echte henna zou zijn :-) ik heb steeds dezelfde blok gebruikt. De rode dus.

Het beste antwoord

Ja, over rood kunnen donkerdere kleuren, maar in jou geval alleen henna. Over henna kun je niet met chemische kleuringen, eens henna, blijft henna. De enige mogelijkheid om met een chemische kleuring te werken is, dat je de henna er geheel uit laat groeien en dan pas gaat kleuren. Om dit op te lossen zal je er dus een kapper met verstand van hennakleuringen bij moeten halen en die het op laten knappen.
Ik weet niet wat deze kapper gedaan heeft, maar ga daar zeker ook verhaal halen, een klant weg laten gaan met een kapsel niet naar zijn zin, moet hersteld worden, al is het maar om je naam goed te houden. Als zij met iets anders dan henna aan de gang zijn geweest, vertel ze dan dit met henna op te lossen, om meer problemen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik vraag me af wat die kapper gebruikt heeft om die lok rood te maken, henna of chemisch.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ook, maar omdat het zo vreemd uitgevallen is, denk ik aan een chemische kleuring. Een hele grote fout, tenzij de kapper niet kon vermoeden dat het hier om henna gaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beste, bedankt voor je antwoord. Ik gebruik de henna van Lush 'caca rouge'. Ze wou gewoon een lokje ontkleuren maar wou een techniek toepassen. Het lokje was goed ontkleurd. En ze heeft er een fel rood opgezet. ( vandaar de felle kleur - chemische verf ) Ik ben er dan met henna over geweest omdat het te fel was en dit was het resultaat dan. Door de henna is het oranjer geworden. Ze had ook gezegd dat als ik er met rode henna zou overgaan het niet donkerder zou worden en dat was inderdaad zo.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Laat het verder aan de kapper over, het is niet verstandig hier zelf een oplossing voor te bedenken, omdat je niet exact weet welke producten door de kapper zijn gebruikt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In mijn geval luktte het wel over de henna. Waarschijnlijk omdat er geen metaalzouten in zitten. Dus is niet voor alle henna zo.