Hoe kun je minder tonic/toner gebruiken?

De toners gaan altijd heel snel op bij mij. En alle andere dingen niet. Ik begon 3 dagen geleden met een toner van 200ml en die is nu al een kwart leeg. Hoe gebruik ik het zuiniger.

Ik zit eraan te denken om duurdere producten te gaan kopen. Maar zo word het wel heel duur

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Maak het wattenschijfje een beetje nat alvorens je het gebruikt. Dan zuigt het wattenschijfje de tonic/toner minder op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus, je moet het wattenschijfje onder de kraan houden en vervolgens uitknijpen.
Heel gemakkelijk : door het niet te gebruiken.
Toner blijkt namelijk gewoon een soort gezichtsreiniger te zijn met meer water / minder werkzame stoffen ; eigenlijk is het niet meer dan water met een beetje glycerine, en daar kun je makkelijk zonder. Kun je niet zonder, dan kost een scheutje glycerine in een fles (gedestilleerd) water een fractie van de dure "toners" uit het cosmeticaschap.

Ook rozenwater (gekocht of zelfgemaakt) is een primna alternatief, maar eerlijk gezegd is er weinig tot niets mis met kraanwater, dal dan niet in combinatie met een zeepvrije waslotion (van de Aldi bijvoorbeeld).

Toner valt in de categorie "te dure en overbodige luxe". Daar kun je dus wel HEEL gemakkelijk op besparen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Een goede toner is een echte multitasker! MAAR……
Goede, moderne toners zijn mild en hebben niet als doel de huid te ontvetten of te desinfecteren. Goede toners verwijderen de achtergebleven zeepresten na het wassen van het gezicht en dat is zeker met ons harde water geen overbodige luxe. Daar komt nog eens bij dat een goede toner de huid kan kalmeren, beschermen en hydrateren. Een goede toner is een echte multitasker; zeker als het gebruik van de toner aangepast wordt aan de huidconditie.
http://www.dr-jetskeultee.nl/hulp-bij-de-keuze-van-je-toner/obj7777455
ronron1212
8 jaar geleden
@wimkees net als de bewering van Marleen