Hoe kan het dat als je gezond eet, je toch een "ongezond" lijkende huid hebt?

Symptomen:
- rood achtig, zelfs beetje in ooghoeken
- erg wit (daardoor valt het rode ook meer op)
- snel uitgedroogd (in mijn geval heb ik wel eczeem)
- donkere kringen rond ogen

Door mijn eczeem wil ik liever niet al te veel middeltjes gebruiken, en wou het doen met gezond eten. Maar dit lukt nog niet echt. graag tips!

Amadea
8 jaar geleden
Dat kan aangeboren zijn.
Ritsuka
8 jaar geleden
Slaap je genoeg?
Heb je veel stress?
Hoe reinig en verzorg je je huid?
Ben je al eens bij een schoonheidsspecialist geweest voor advies?
Alex1995
8 jaar geleden
Klopt. Toch hebben mijn ouders en broer en zus er minder last van!
Alex1995
8 jaar geleden
Slaap: meh.
Stress: nee.
Huidverzorging: douchen en wassen met lauw water, soms bodylotion.
Maar niet teveel i.v.m. Eczeem.
Specialist: daar heb ik jullie voor toch? (grapje)
Ritsuka
8 jaar geleden
Bodylotion is niet bedoeld voor je gezicht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Al jouw genoemde klachten hebben te maken een dunne, gevoelige huid, de rode plekken, maar ook de donkere kringen zijn bloedvaatjes die door de huid schijnen, als je het warm krijgt, boos of opgewonden bent, zal dit waarschijnlijk verergeren. De huid kun je niet dikker maken waardoor dit niet zomaar te verhelpen valt. ga hiermee naar je huisarts, als het je te erg stoort, mogelijk kun je doorgestuurd worden naar een dermatoloog, waar je geholpen kunt worden met bijvoorbeeld een laserbehandeling. Ook kan hij/zij je helpen met je eczeem en droge huid (een vochtarme huid wordt vaak verward met een droge huid, dat is dus ook een mogelijkheid.)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt het hier over gezond eten,
in je vorige vraag over (eiwit)shakes en kwart (toevallig mager?) Goeie kwark (volle boeren) past in een gezond voedingspatroon, maar shakes zeker niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Pluim voor @Kwebbelientje !

Antwoorden (1)

Omdat eten alleen niet alles is.
Veel factoren hebben invloed op je huid:
- hormonen
- omgeving (uitlaatgassen en dergelijke in de stad versus frisse boslucht)
- stress
- slaapgebrek
- hoeveel je aan je gezicht zit (je handen zijn niet altijd even schoon)
- hoe je je huid reinigt en verzorgt
- eventueel medicijngebruik

Wij weten verder niks over jou, dus loop het lijstje eens na en proberen te bedenken of 1 of meer van deze factoren op jou van toepassing is.
Vraag eventueel advies bij een schoonheidsspecialist.
Ritsuka
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Eens, behalve één punt: ga eerst naar de huisarts. Voor eczeem is ene heel arsenaal middelen en middeltjes, van vette zalf tot hormooncreme.