Ik heb heel dik haar én luizen, de luizenkam is te fijn om door mijn haar te halen! Wie heeft een tip voor mij om toch van de luizen af te komen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (3)

Je kan luizenshampoo gebruiken:
Wanneer je toch aan de slag gaat met een luizenshampoo houdt dan de volgende aandachtspunten in acht:

haal een luizenshampoo in huis dat als geneesmiddel geregistreerd staat
laat de persoon die de behandeling uitvoert altijd (plastic) handschoenen dragen
gebruik de luizenshampoo niet in bad of onder de douche, maar in een wasbak. hierdoor komt er geen residu op andere lichaamsdelen
minimaliseer dus blootstelling van de insecticide alleen tot het hoofdhaar
gebruik het nooit als op het hoofd wondjes of ontstekingen zitten (van het krabben)
gebruik geen luizenshampoo op zuigelingen zonder raadpleging van een arts
lees altijd eerst volledig en aandachtig de bijgeleverde gebruiksaanwijzing en/of etiket
houdt bij het gebruik van de shampoo rekening met haardikte en -lengte
fremar
8 jaar geleden
bamibal
8 jaar geleden
Bij een behandeling met shampoo moet evengoed een netenkam gebruikt worden.
fremar
8 jaar geleden
met een gewone kam lukt dit ook wel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+
De stofkam/luizenkam is ook geschikt voor dik haar. Dit is ook het beste middel om luizen te bestrijden. Lukt het niet om goed te kammen met de stofkam, kam je haar dan eerst grondig met een gewone kam, smeer je haar dan in met flink wat crèmespoeling, of haarcreme en kam je haar vervolgens, terwijl de creme nog in je haar zit goed met de stofkam, kies ook voor een stevige metalen stofkam in plaats van een plastic kam. Herhaal dit dagelijks 2 weken lang. Maak de kam iedere avond grondig schoon, door hem minimaal 5 minuten te koken in een pannetje kokend water en daarna af te nemen met een watje gedrenkt in alcohol 70%. Kam dagelijks eerst de punten van het haar en ga iedere keer een stukje verder, totdat je het hele haar gehad hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon een week je haar niet wassen, olie erin doen en lekker vet laten worden.
Een paar keer de stijltang erdoorheen om de luizen te doden en binnen een week ben je er vanaf.