is de gewone shower gel slecht voor je huid?

hallo ik gebruik sinds een tijdje geen schampoo meer maar is de normale schower gel van FA ook slecht voor je en zoja waar kan ik een (voordelige) vervanging kopen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Douchegel kan de huid uitdrogen en de zuurgraad uit balans brengen. De zuurgraad moet zoveel mogelijk in tact blijven omdat deze bacteriën op de huid doodt. Beter kies je dus voor een PH neutraal doucheproduct, liefst ook zonder zeep.
Douche ook niet te warm, 37% is prima, warmer water zorgt er ook voor de huid droger wordt.
Of dit goedkoper is dan de douchegel van FA betwijfel ik.
Maar ook het wassen zonder douchegel maakt de huid schoon, eigenlijk zijn deze producten helemaal niet nodig als je je dagelijks wast of doucht.
Ook een doucheolie is beter dan de gewone douchgels voor de huid, dep na het gebruik hiervan droog in plaats van droogwrijven. De doucheolie van Nivea heb ik kort geleden bij de Action gekocht voor minder dan 2 euro.
Bij de Action, Wibra en Zeeman vind je vaak douchegel voor een lage prijs, ook gewoon van de bekende merken.