Kan ik sporten met een tattoo?

Ik laat aanstaande woensdag mijn eerste tattoo zetten (afspraak staat om 14.00), maar is het dan verstandig of mogelijk om nog wel gewoon te gaan kickboksen om 19.00?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Ja je kan gaan sporten, zelfs kickboksen.

Doch ik zou je aanraden om enkel de fysieke oefeningen zonder sparringspartner mee te doen.
Tenzij je wil sparren met de focus op het niet getatoeëerde lichaamsdeel dan kan het sparren ook.

Dus als je arm of bovenlichaam een nieuwe tattoo heeft train dan enkel met sparringspartner voor het benenwerk.
En als de nieuwe tattoo op je been staat spar dan enkel op arm, hoofd of borsthoogte hoogte.

Zorg gewoon dat je jouw tattoo beschermd houdt op de wijze die jouw tattoo specialist aanraadt.

Veel Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen probleem. Maar ik zou het wel zeggen, zodat de tattoo met rust gelaten wordt. De huid raakt toch geïrriteerd door de naald. Als het goed is komt er geen bloed vrij bij het zetten. De tattoo kan worden ingesmeerd met vaseline en dan afdekken met een gaasje. Na het douchen moet je dat vernieuwen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het hangt van de plaats af, maar het antwoord is nee , niet doen. De opperhuid kan bij de vele kleine wondjes die gemaakt zijn iets verschuiven bij een klap of erger nog een schampende stoot. je tattoo kan dan vertekenen. Het is geen grap, maar ik heb wel eens gezien hoe een mast van een vers getatoeëerd schip scheef ging doordat de eigenaar ervan tegen een deurpost aanliep.
Geef de huid kans om te genezen.