Ik heb van me eigen krullend haar, maar wil het graag permanenten omdat ik nog meer krullen wil. Is dit verstandig om te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (1)

Een nadeel van een permanent behandeling is dat je niet 100% van de oorspronkelijk aanwezige zwavelverbindingen terug krijgt´. Tien tot twintig procent komt niet terug, dit betekent dat je haar aan kracht in moet leveren. Hierdoor kan het eerder breken en makkelijker splijten. Ook zijn de haarschubben beschadigd door de permanentvloeistof, dit maakt je haar poreuzer. Ten slotte kan de waterstofperoxide in de neutralisatievloeistof je haarkleur wat oplichten, vandaar dat ook aangeraden wordt je haar pas te kleuren nadat je een permanent hebt laten zetten. Omdat je haar zeker de eerste weken na een permanent extra kwetsbaar en poreus is, is het verstandig je haar in deze periode even met rust te laten en geen agressieve verfbehandeling te geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het brengt je haar dus schade toe, verstandig is het niet, maar het blijft jouw keus.