Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb van me eigen krullend haar, maar wil het graag permanenten omdat ik nog meer krullen wil. Is dit verstandig om te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een nadeel van een permanent behandeling is dat je niet 100% van de oorspronkelijk aanwezige zwavelverbindingen terug krijgt´. Tien tot twintig procent komt niet terug, dit betekent dat je haar aan kracht in moet leveren. Hierdoor kan het eerder breken en makkelijker splijten. Ook zijn de haarschubben beschadigd door de permanentvloeistof, dit maakt je haar poreuzer. Ten slotte kan de waterstofperoxide in de neutralisatievloeistof je haarkleur wat oplichten, vandaar dat ook aangeraden wordt je haar pas te kleuren nadat je een permanent hebt laten zetten. Omdat je haar zeker de eerste weken na een permanent extra kwetsbaar en poreus is, is het verstandig je haar in deze periode even met rust te laten en geen agressieve verfbehandeling te geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het brengt je haar dus schade toe, verstandig is het niet, maar het blijft jouw keus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding