Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wenkbrauwen bijknippen worden ze dan wat langer?

Als ik me wenkbrauwen bijknipt worden gaan de haartjes dan wat langer worden als ze terug groeien ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je ze geregeld blijft bijknippen, steeds iets langer, natuurlijk wel, maar ik kan er geen hard bewijs voor leveren dat dit door het knippen zelf komt. Wel kun je vollere en gelijkmatiger wenkbrauwen krijgen door geregeld te knippen.

Nu is het zo dat men vaak zegt dat geregeld knippen de groei bevordert (in het algemeen). Sommige mensen zweren hierbij, anderen vinden het regelrechte onzin. Waarschijnlijk is het wel een feit dat geregeld scheren (en dat is iets anders dan knippen) de doorbloeding van de huid bevordert, en dat dit op zijn beurt de haargroei kan stimuleren. Omdat een haar dood materiaal is denk ik persoonlijk niet dat knippen iets zou moeten uitmaken. Omdat haren vanuit de huid worden gevoed in hun groeipunt, lijkt mij een goede huidverzorging (en algemene lichaamsverzorging) yet beste middel voor flinke haargroei.

tenslotte... er zit ook een sterke erfelijke factor in. De een heeft haren als kabels, de tweede als vlas en de derde is zo kaal als Lambiek (die gelukkig over zijn spreekwoordelijke 6 haren beschikt). daaraan is weinig te veranderen, helaas. maar nogmaals, een goede huidverzorging zal het beste werken.

De bron geeft zinnige tips.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee dan worden ze korter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Castle
8 jaar geleden
Ondanks het BIJknippen (wat niet gaat want je kunt iets afknippen maar niet erbij) wordt het inderdaad korter. Een dikke vette +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+de wenkbrauwen worden steeds korter

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding