Hoofdirritatie wat te doen?

Ik heb al 4 weken last van hoofdirritatie en kom er niet van af.
Ik heb al nieuwe shampoo zonder zeep maar het helpt niet.
Het blijft jeuken en jeuken en nog een jeuken.

Help??

Toegevoegd na 19 minuten:
(en nee heb geen luizen wat dat heb ik al gecontroleerd, Heb zelfs luizen shampoo voor de zekerheid gebruikt en me haar gekamd en niets kwam er uit. Ook bleef het nog steeds jeuken)

Toegevoegd na 8 uur:
Ik denk dat het komt omdat ik 4weken terug voor het eerst anti roos shampoo gebruikte? want toen daarna kreeg ik heel erg jeuk.
Zou dat het zijn? (p.s in de nieuwe shampoo zit anti roos in.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoofdluis?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen exceem? Lijkt op roos..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb geen eczeem en geen roos meer.

Het beste antwoord

Probeer anders eens een tijdje je haar zonder shampoo te wassen en met niet al te heet water. En ook niet elke dag. Oke, kan misschien wat vies klinken en je haar kan wat stug worden. Maar op die manier kan je hoofdhuid wel even wat meer tot rust komen.
Alle andere speciale shampoo's hebben wel bestandsdelen waar je misschien toch last van kan krijgen. Als er geen zeep in zit, dan zit er wel wat anders in namelijk.

Als je huid weer tot rust is gekomen dan langzaam opbouwen met een klein beetje shampoo van de shampoo die je ooit gebruikt heb en waar je (hoop ik) normaal gesproken nooit last van had.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het proberen waard. plusje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind dit een erg goeie idee!!
Ja het klinkt wel vies maar aan dit had ik nog niet aan gedacht.
Het zou wel kunnen helpen. Ik had inderdaad nooit last van mijn shampoo tot dat ik anti roos ging gebruiken.

Andere antwoorden (2)

mogelijk dat Denorex, teershampoo kan helpen. via de huisarts of dermatoloog verkrijgbaar. deze shampoo werkt ook verkoelend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens Selsun. Ik weet niet zeker of het in de drogisterij verkrijgbaar is. Deze shampoo is speciaal voor overmatige talkafscheiding en tegen lichte schimmelinfecties. het ruikt niet erg lekker, maar helpt wel in die gevallen. Dit spul niet te lang achter elkaar gebruiken; als de jeuk over is kun je beter stoppen.Lees de bijsluiter.
Vraag ernaar bij de apotheker.