Als ik olijfolie mix met zonnebrandcrème werkt de spf dan nog?

Ik gebruik altijd olijfolie als ik ga zonnen om snel bruin te worden. Maar aangezien dit erg slecht is smeer ik mij eerst in met zonnebrandcrème en vervolgens de olijfolie. Alleen vraag ik me af of de zonnebrandcrème dan wel werkt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (3)

De zonnenbrand werkt dan wel gewoon goed. Maar de olijfolie is nog steeds erg slecht voor je. Het vergroot ook de kans op huidkanker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom neem je niet gewoon zonnebrand op basis van olie? Dan sla je meteen 2 vliegen in 1 klap. Olijf olie alleen is echt slecht voor je huid.

Toegevoegd na 53 seconden:
Mengen is niet aan te raden. Sommige zijn namelijk op water basis en water en olie zijn geen vrienden van elkaar, mocht je die willen mengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Olijfolie is super slecht voor je huid, dus ik kan het niet aanraden. Ik heb geen idee wat sterker is, de olie of de zonnebrandcrème, maar ik weet wel wat slechter is. Koop gewoon zonneolie. :-)