Ik heb op zaterdagochtend een tattoo laten zetten op mijn schouderblad. Mag ik weer mee sporten morgen?

Het gaat hier om de sporten boksen en stoeien. Ook leren we elkaar boeien. Vroeg me af of dit ook al mag. Mijn artiest kon hier verder geen info over geven

Toegevoegd na 3 minuten:
Als ik niet meedoe wordt ik elke 2 uur (in totaal 6 lesuren) ongeoorloofd afwezig gezet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.4K
Erna55
8 jaar geleden
Was het niet handig geweest om dat te vragen aan de tatooeerder
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als de tatoeëerder je hier verder geen info over kon geven twijfel ik behoorlijk aan zijn deskundigheid en is hij in mijn ogen het label 'artiest' niet waard. Interessevraagjes:
- Is stoeien een sport? Wat zijn de regels?
- Wat is 'elkaar boeien' in dit verband?
tinus1969
8 jaar geleden
Had je dit niet moeten bedenken voordat je een tattoo ging zetten???
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
jazeker was dat handig geweest. Stoeien is inderdaad een soort van sport, te vergelijken met judo, elkaar boeien is elkaar aanhouden. Dus beetpakken, soms met veel geweld. Heb haar net een mail gestuurd en dit antwoord kreeg ik terug: RE: Tattoo
abstruse 2:56 PM Keep this message at the top of your inbox
To: 'Myrddin Mekel' Je mag alleen niet 6 weken in bad,zwemmen,sauna rest mag wel. Geen dikke laag zalf op je tattoo dan kan hij niet ademen. Bij meer vragen google op internet en nogmaals gezonde verstand gebruiken

Het beste antwoord

Met boksen is het onwaarschijnlijk dat je daar een klap krijgt dus dat moet kunnen, eventueel medesporters waarschuwen.

Met stoeien en boeien kan je je huid flink oprekken, of dat verstandig is zal je zelf in moeten schatten. Na een paar dagen kan er veel, maar ook afhankelijk van de tatoeage en als ie bijvoorbeeld vol korsten zit dan natuurlijk oppassen.
Misschien een deel niet meedoen en als "straf" een paar extra rondjes rond de zaal lopen?

Zie bron bij 2e punt 5

Toegevoegd na 1 minuut:
ps. o.a. vaak opdrukken lijkt me in dit geval geen goed idee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Iderdaad dat was ook mijn idee. Mijn tattooeerster zegt dat alles behalve langdurig contact met water en contact met de zon mag. Rondjes rond de zaal lopen gaat in dit geval niet, omdat alle oefeningen buiten zijn. Vol korsten zit hij eigenlijk helemaal niet. Er is gister het eerste inimini velletje afgevallen maar dat heeft niks met korsten te maken volgens mijn vriendinnen die allemaal tattoos hebben. Groetjes

Andere antwoorden (1)

Contactsporten is niet verstandig om te doen als je net een nieuwe tatoeage hebt laten zetten, krassen kunnen je tatoeage beschadigen, waardoor er witte plekken kunnen ontstaan in je tatoeage. Ook strakke kleding (vaak gedragen tijdens het sporten) is not done na het zetten van een tatoeage tijdens het genezingsproces.
Ik adviseer je dit dus niet te doen, maar verboden is dit niet.