Welke wax is sterk, maar wordt niet hard?

Ik ben opzoek naar wax/gel die sterk is, waardoor mijn haar goed in model blijft zitten, maar ik wil niet van die gel die hard wordt en goed zichtbaar is, daarom zat ik zelf meer aan wax te denken. Ik zoek dus eigenlijk wax die waarschijnlijk vettig wordt, waardoor mijn haar goed in model blijft, maar niet hard wordt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je kort, half lang, of lang haar? Welk model wil je erin brengen en mag het glans geven?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kort haar (beetje zoals backham)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan is wax geschikt, voor lang haar is het te zwaar. Verwarm een beetje wax door je handen voordat je het in je haar kneed, dan gaat het niet ophopen. Wat je ook kunt doen, is de wax alleen over je haar strijken, zodat je alleen de bovenkant van je haren in model strijkt en wat glans geeft. Welke merk je hiervoor gebruikt is niet zo van belang, de verschillen in versteviging maken niets uit wat merk betreft, wel kan de geur van het ene product wat aangenamer zijn dan van het andere. Hiervoor kun je prima terecht bij de Action. Wil je geen, of minder glans, kies dan voor een mud of creme, deze breng je op dezelfde manier aan, kun je ook de hele dag blijven modelleren en zijn ook stevig.

Antwoorden (2)

Ik ben heel tevreden over Craft Clay van Sebastian.

Kost best veel per potje, maar je hebt er maar zo gigantisch weinig van nodig dat je vele maanden met één potje doet. Per week kost het dus bijna niets.

Glanst niet, blijft stevig, en je kunt je haar hermodelleren als het toch uit model is geraakt (bijvoorbeeld door een muts of doordat je even bent gaan liggen). Het is ook bestand tegen fikse regenbuien, dit in tegenstelling tot gel die dan je nek in glibbert.

8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is er ook nog een goedkopere?
Cryofiel
8 jaar geleden
Vast wel, maar ik weet niet of die hetzelfde "inbrenggevoel" geeft en vooral dezelfde stevigheid zonder dat het haar stug wordt. Dat het per potje vrij duur is maakt niet uit omdat het per week bijna niets kost. Dat komt doordat je er zo enorm weinig van nodig hebt dat je echt heel lang doet met een potje. Misschien kun je een ander merk vinden voor de helft van de prijs. Als je daarvan twee keer zoveel nodig hebt om je haar in model te brengen, is de prijs per week toch weer hetzelfde.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik ben helemaal weg van "Stiff pommade" van 'l oreal...maar die is helemaal duur. Heb je heel weinig van nodig ik een vingertop en ik heb best een lange lok die niet in mijn ogen moet komen (en dit ook niet doet)
Ik heb altijd AXE wax, deze blijft niet hard. Van AXE kun je nemen:

- Messy look
- Smart look
- Clean out look
- Old Skool

Ik neem altijd Messy look, maar de andere zijn ook prima