Als je half-grijzend bent, en je scheert je hoofd helemaal kaal, ben je dan ineens (heel) veel grijzer als je haar daarna weer groeit?

Toegevoegd na 2 uur:
Mijn vraag betreft m.n. de halfgrijze haren die nog niet uitgevallen zijn en misschien nog maanden of jaren (?) meegaan. Het lijkt me dat die, eenmaal afgeschoren, geheel grijs terugkomen, niet? En dat je daardoor dus veel grijzer zou zijn dan voor de scheerbeurt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (3)

Nee, in principe zullen alleen de haren die grijs waren ook weer grijs uitgroeien. Tenzij je heel lang wacht met het weer laten groeien en het grijze gebied zich inmiddels heeft uitgebreid.

Is alleen de aanzet grijs (van al je haar) en de rest nog op kleur, ja, dan zal het uitsluitend grijs weer uitgroeien. Dan zou je grijzer kunnen lijken dan je leek.

Maar je wordt niet op een of andere manier grijzer door scheren. En ook niet minder grijs.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, het blijft hetzelfde.
Het vergrijzingsproces verloopt in zijn eigen tempo.
Alleen, als je het minder grijze wegscheert wordt het meer grijze zichtbaar.
8 jaar geleden
Nee, de cellen in de haarzakjes maken pigment aan, als je een grijze haar vind, dan wordt alleen in dat haarzakje geen pigment meer aangemaakt. Het kan dat in alle haarzakjes geen pigment meer wordt aangemaakt, of in een aantal en dat deze haren nog niet door de huid zijn gegroeid, om die reden kun je wel grijzer zijn, als het haar na het kaal scheren weer aangroeit.

Toegevoegd na 12 uur:
Ook een haar die voor de helft grijs is, komt geheel grijs terug. In het haarzakje waaruit de haar groeit, wordt tenslotte geen pigment meer aangemaakt. Ook hierdoor kun je grijzer zijn, na het aangroeien van afgeschoren haren. Als je de grijze haren wil camoufleren, kan dat gemakkelijk met Just for men, of hetzelfde product bedoeld voor vrouwen, het enige verschil tussen deze twee, is de foto op de verpakking en de maat handschoenen. In slechts 5 minuten heb je hiermee je originele haarkleur terug, dit product kleurt alleen de grijze haren.