Kun je ( een dermaroller ) elke keer weer opnieuw desinfecteren in dezelfde alcohol?

Ik heb een dermaroller en die moet je desinfecteren. Maar nu wil ik weten of je ook gewoon een glas met alcohol kan vullen en dan elke keer weer opnieuw die dermaroller erin kan doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Hallo Peter... ja je kunt inderdaad dezelfde alcohol gebruiken als die maar sterk genoeg is. Vaak wordt voor desinfectie 50% of 70% alcohol gebruikt. Zo lang de alcohol sterk genoeg is zal ze desinfecterend werken. Vroeger werd voor deze doeleinden vaak rum gebruikt wat toen de sterkste drank was die men kon maken. Maar ik zou wel iets anders dan een glas gebruiken; een afsluitbaar potje of bekertje is beter. Als het open in een glas blijft staan kan de alcohol vrij vlot verdampen en na een tijdje zal de vloeistof steeds minder alcohol gaan bevatten. Daardoor zal de desinfectiekracht verminderen. Op je huid kan de alcohol geen kwaad; bij medische hulp zal wie een injectie geeft, eerst de huid ter plaatse ontsmetten met 50% alcohol.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100