kan ik mijn haar wel gewoon uitspoelen met water bij gebruik van ketoconazol shampoo?

In de bijsluiter staat dat je gedurende de kuur je haar tussendoor niet mag wassen omdat het dan de actieve bestanddelen wegwast.

Mag ik het wel uitspoelen met water?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
tinus1969
8 jaar geleden
Ook spoelen spoelt ook, al is het waarschijnlijk minder effectief.

Antwoorden (2)

Normaal gesproken spoel je ketoconazol niet uit, maar masseer je het net zo lang tot het ingetrokken is, in de hoofdhuid.
Maar er zijn veel producten die ketoconazol bevatten, mogelijk is het product dat jij hebt voorgeschreven gekregen, anders in gebruik, raadpleeg daarom je arts, of apotheker.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Ik denk dat vraagsteller bedoeld of je tussen de wasbeurten door ook mag douchen met alleen water. Je mag maar 2x per week haar wassen met die speciale shampoo
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt ritsuka, ik heb een shampoo die ik 2x per week inmasseer na de wasbeurt met een gewone shampoo. Ik wil inderdaad weten of ik de dagen tussen se behandeling met de shampoo m'n haar met water mag spoelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat dit geen probleem is, als je je hoofdhuid ontziet, maar aangezien ik deze vraag nog nooit gesteld heb, kan ik helaas hier geen zeker antwoord op geven. Vraag het even na bij je arts of apotheker.
In de gebruiksaanwijzing staat dat je het 2 keer per week moet gebruiken en "Het haar met warm water goed uitspoelen en drogen (eventueel met een haardroger). Tijdens deze behandeling uw haar niet tussentijds wassen. Als dit toch gebeurt gebruik Ketoconazol shampoo 20 mg/g PCH dan na elke wasbeurt.

Met andere woorden: je wast het maar 2x per week en spoelt het goed uit. Óf je wast je haar vaker maar dan doe je de andere wasbeurten eerst met je gewone shampoo en daarna ook nog met Ketoconazol. Aangezien je die twee verplichte wasbeurten je haar ook eerst met een andere shampoo naar keuze moet wassen komt dat dus op hetzelfde neer.

Was eerst met eigen shampoo, daarna met dit spul en daarna met warm water goed uitspoelen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nog niet echt antwoord op mijn vraag eigenlijk... Ik spoel mijn haar normaliter tussen shampoo beurten alleen uit met wat water, zodat ik het netjes kan kammen. Dus de ene dag was ik met shampoo, en de dagen tot aan de volgende shampoo beurt spoel ik het uit met lauw water. In de bijsluiter staat niet of dit kwaad kan.
zondag
8 jaar geleden
Het lijkt me vanzelfsprekend dat als jij je haar alleen maar spoelt zonder shampoo te gebruiken dit geen enkel kwaad kan en daarom staat het niet expliciet in de bijsluiter.