Bestaan er stijltangen die je haar niet beschadigen?

Vroeger stijlde ik men haar zonder eerst een product in te brengen. Men haar was dan zo beschadigd dat ik een stuk moest afknippen en heb ik besloten om te stoppen met stijlen. Nu men haar terug wat gegroeid is wil ik het terug stijlen maar dan veilig. Bestaan er stijltangen waarmee je geen of amper haarbeschadiging mee krijgt? Zo ja welke? En welke producten zou ik heb best inbrengen voor het stijlen? Alvast bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Nee, je haar zou vrijwel altijd beschadigen. Je kan wel een stijltang kopen met een knopje voor verschillende graden. Als je hem dan op de laagste zet beschadig je je haar het minste. Doe ook altijd een heatprotector in je haar voordat je het gaat stijlen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ondanks dat ik geen voorstander ben van stijltangen, zijn ze tegenwoordig niet allemaal meer zo slecht voor je haar als vroeger, maar nog steeds is het belangrijk een heatprotector te gebruiken voor gebruik van de tang. Stijltangen gebruik je op droog haar om de minste schade te veroorzaken, zoek een stijltang die snel verwarmd en een maat platen heeft wat past bij je haar, hoe langer je haar, hoe breder de platen moeten zijn. Neem kleine plukken haar tegelijk, anders bereikt de warmte niet de hele pluk, kies voor een tang met verschillende hittestanden, zodat je de tang niet heet hoeft te gebruiken, waardoor je haar enorm uitdroogt. Een stijltang die goed in temperatuur te regelen is, is bijvoorbeeld de Braun satin Hair 7. Hier beschadig je je haar bijna niet mee, gebruik de tang niet dagelijks en verzorg je haar regelmatig goed met een hydraterend masker. Zet bij het eerste gebruik de temperatuur op de laagste stand en zoek zo naar de juiste temperatuur voor je haar, dikker haar heeft meer warmte nodig dan dun haar.
Bij juist gebruik, is de tang niet slechter dan een middag in volle zon doorbrengen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn veel producten die je haar beschermen tegen de hitte van de stijltang, je hoeft niet per se naar een heat protector te zoeken, in antipluisspray zit vaak ook spul dat je haar tegen de hitte beschermt. Als je je haar stijlt, pak dan altijd kleine plukjes zodat je minder vaak over je haar heen hoeft en het dus ook veel minder beschadigd. Ook kun je je haar stijlen met haar producten zodat je geen stijltang nodig hebt.
Tegenwoordig zijn keratine behandelingen bij gespecialiseerde kappers ook erg populair, hierbij kun je kiezen om je haar voor langere periode (een paar maanden) te laten stijlen.