Mag je een piercings laten schieten?

Ik heb gehoord dat ze een piercing niet meer mogen laten schieten, alleen twee dagen geleden heb ik een helix piercing laten schieten. Want een vriendin van me zei dat het wettelijk verboden is om het te laten schieten en dat ze alleen maar mogen piercen. Wat is nu waar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

Dit klopt. piercings schieten is sinds korte tijd verboden. de mogen alleen nog maar piercen.
Dat het niet mag wil overigens niet zeggen dat het niet meer gedaan word.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is origens verboden omdat je kans op infectie groter is en bij slecht schieten kan er een bloemkooloor ontstaan.
Voor piercen moet je bevoegt zijn en is hierdoor veiliger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je vriendin heeft gelijk, alle oorpiercings die door het kraakbeen gaan, moeten door een piercer aangebracht worden, vroeger mocht de juwelier dat gewoon schieten, sinds kort is dat niet meer het geval, ik heb nooit problemen gehad door het schieten van gaatjes, ook niet door het kraakbeen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zo'n beetje alle piercings gehad, tong, tepel, clit, wenkbrauw, neus etc. . Super, allemaal gezet bij een piercer. Alleen veel last van zwelling maar een príma genezing.

Toen ik 12 was wilde ik ook een helix. Ik wíst dat het niet mocht en dat het bij een piercer nog niet zou gaan lukken met het leeftijdstruukje. Dus ik naar juwelier: geen probleem zo gezet.

Ik ben nu 19 en deze voel ik nog steeds, zelfs mijn tong en tepel deden bij elkaar nog niet zo'n zeer als wat ik nog steeds van die helix voel. Ik kan niet meer op mijn oor liggen, ook al deed ik m zelfs een tijdje uit... Er zit een raar bobbeltje dat wat ik denk kraakbeen is. Geen last gehad van bloemkooloor, godzijgedankt. Maar nog steeds veel zeer.... Dus laat t maar gewoon piercen!

O ja: Ik heb mijn neuspiercing uiteindelijk wél weer laten schieten... Geen enkele last van gehad!