hoe kalmeer ik mijn huid?

Ik hoorde laatst dat als je je huid scrubt je je huid daarna moet kalmeren, omdat de huid anders geactiveerd wordt om weer extra talg aan te maken. Nu vraag ik me af hoe ik mijn huid kan kalmeren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je hoeft echt niet een speciaal product te halen, gewoon een verzorgende (dag/nacht) creme is voldoende.
Kan gewoon huismerk zijn hoor, was laatst uit een onderzoek van de Consumentenbond gebleken dat er niet zoveel verschil in zit (heb helaas de link zo snel niet bij de hand)
Dus na het scrubben gewoon een creme op doen, omdat je huid door het scrubben en spoelen wat kan uitdrogen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Yep,klopt!+
Volgens mij kan je zelfs gewoon nivea gebruiken hoeft echt geen crème van €30 te zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de gezichtshuid zou ik de huid nog even na reinigen met lotion, zonder alcohol en kiezen voor een hydraterende dagcreme, maar zoals jij het zegt, is het zeker geen slecht antwoord, ook een plusje dus van mij.
Ritsuka
10 jaar geleden
die grote blauwe pot met nivea werd mij afgeraden, omdat die creme eigenlijk wat te dik en te vet is voor het gezicht.
Maar je kunt inderdaad gewoon een simpele dagcreme halen.