Ik zou beginnen met een concealer, deze breng je echt alleen aan op de plekjes die je wilt bedekken. Het meest dekkend is zo'n stick concealer dus geen vloeibare. Al kan een vloeibare natuurlijk ook als je dat zelf fijn vind. Elk merk kan wel goed zijn, ik koop vaak gewoon een budget van actrice of essence. Veeg de rand een klein beetje uit en breng dan een normale foundation of bb-cream op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om acne / acne littekens te camoufleren is het het beste om een foundation of concealer op water basis te gebruiken.
Je zult juist denken aan een dekkende foundation of concealer maar daarmee leg je alleen maar meer de nadruk op het litteken / het bultje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het ligt eraan of je littekens gewoon plat zijn , dus met je huid mee strak. Of toch wel uitsteken zegmaar. Is het 1e bij jou het geval , dan beginnen met een goed dekkende foundation. Geen bb cream of dergelijke die zijn heel luchtig en dekken daarom niet goed. Vervolgens met een goede stick of cream concealer er over heen. Let op dat dit geen lichtere kleur is die is alleen goed voor onder je ogen
Ligt jou probleem bij het 2e, dan start je precies hetzelfde met een goed dekkende foundation. Vervolgens heb je een cream concealer nodig en een dun kwastje. Je moet je huid en de littekens nu gelijk maken dus besmeer de litteken van alle kanten , net alsof je een berg plat probeert te krijgen. En zo zorg je dat het allemaal op 1 lijn zit, want je kan er wel dingen op blijven smeren als het uitsteekt dan steekt het uit. Dus maak het gelijk
en vergeet natuurlijk niet om de boel goed af te poederen met een matte witte poeder
succes !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je het echt mooi wil camoufleren, dan kies je voor een product dat hier speciaal voor bedoeld is. Derma Color is daar 1 goed voorbeeld van. Steek er wat tijd in en laat je door een specialist leren hoe je dit aan moet brengen, ook helpt de specialist je de juiste kleurkeuze te maken.
Dit product heeft behalve camoufleren nog meer voordelen, veegvast, watervast en perfect op kleur te maken. Veel schoonheidsspecialisten werken hiermee, maar ook bij diverse parfumeriën zijn er specialisten aanwezig die je kunnen leren met dit product te werken.
Hou er wel rekening mee, dat je door de littekens te camoufleren een uiterlijk krijgt, waarin je jezelf misschien niet herkent. Om die reden raad ik je aan, in eerste instantie het product eens aan te laten brengen, er een dagje mee rond te lopen en regelmatig in de spiegel te kijken. Later kun je dan alsnog het product aanschaffen en leren ermee te werken, of jezelf accepteren zoals je bent. Besluit je dit aan te schaffen, kies dan ook voor de bijbehorende producten, zoals de poeder, fixeerspray en reiniging.