Wat kan ik doen aan de jeuk aan de onderkant van mijn borsten? De jeuk komt door hormoonschommeling?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Huid
2.7K
Amadea
5 jaar geleden
Talkpoeder strooien en een goed ondersteunende beha dragen?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Menthol talkpoeder geeft een verkoelend effect op warmte en jeuk.
Andere bh proberen kan ook helpen. Katoen ipv kunststof?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Alvast dank voor jullie reactie maar het ligt niet aan de bh. Sportbh van katoen, geen bh of gewone bh geven evenveel last. Ik heb er ook last van als ik in bed lig. Mentolpoeder helpt nauwelijks. De oorzaak is echt hormonaal. En ik word gek van de jeuk. Duurt maar een dag of vier per maand. Maar toch.

Het beste antwoord

Jeuk kan in meerdere vormen voorkomen. Je zegt dat je maandelijks een paar dagen jeuk hebt. Hierdoor denk je dat het hormonaal is. Dit zou kunnen.
Het is alleen heel belangrijk om te weten of je puur jeuk hebt of dat je ook iets ziet aan de huid.
Als het puur jeuk is, helpt smeren niet. Als de huid dan droog of geirriteerd is, helpt smeren wel. Gebruik dan vette cremes of op recept creme met cortisonen.
Volgens mij heb jij puur jeuk. Jeuk is heel vervelend, omdat je dan alleen kunt krabben. Er helpt geen pijnstiller tegen. Er zij gevallen bekend van hormonale jeuk. Een lichaam kan jeuken door hormonale veranderingen. Tijdens de zwangerschap kunnen verschillende soorten jeuk ontstaan. De jeuk wordt dan veroorzaakt door een lichte stuwing van de lever onder invloed van hormonen. Tijdens de menopauze krijgen sommige vrouwen ook jeuk op een bepaalde plek of hele lichaam.
Jij hebt door hormonale schommelingen ook maandelijks jeuk. Dit moet wel serieus genomen worden.
Ik zou naar de huisarts gaan en het duidelijk uitleggen. Gebruik ook de voorbeelden van hormonale jeuk uit dit antwoord. Ik denk niet dat smeren helpt, omdat deze jeuk vanuit het lichaam komt. Misschien kun je wel iets slikken tegen de jeuk. Omdat jij een niet typisch probleem hebt, zul je misschien ook veel moeten proberen, voordat je iets vindt dat helpt. Je kunt het ook maar 1 keer per maand testen. Heb geduld.
Kortom, naar de huisarts, test 1 ding per maand, zodat je objectief kunt beoordelen of het werkt. Laat je niet afwimpelen. Probeer ook natuurlijke preparaten.
Nogmaals heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Top, meneer of mevrouw Mulder, hier kan ik iets mee. Vooral de opmerking over de stuwing van de lever. Ik ben 50 dus hang inderdaad een beetje tegen de overgang aan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat goed om te horen!
Ik zal je zo een bron erbij doen, waarin de stuwing van de lever staat.
Indien je 50 jaar bent, zou het helemaal goed kunnen.
Stel dat je de pil gebruikt, dan kun je ook nog elke maand menstrueren, waardoor het lijkt dat je totaal niet in de overgang bent.
Ik ben een paar jaar jonger, maar al vol in de overgang.
Hoop oprecht dat je nu gericht geholpen kunt worden.
Bron volgt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/57335-jeukende-huid-of-jeuk-oorzaken-van-jeuk-en-soorten-jeuk.html
Als je scrolt, is er zelfs een kopje met hormonale jeuk tijdens zwangerschap en overgang.
Nogmaals heel veel succes!