Kun je jeuk krijgen na het knippen van schaamhaar? En hoe lang?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
3.4K
Ritsuka
6 jaar geleden
Eerst knippen, dan gelijk douchen en goed schoonspoelen daar.
Zo doe ik het, nooit jeuk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik scheer geregeld schaamhaar af met scheergel en reeds gebruikt scheermesje.
Heb weinig last van irritatie of jeuk en huid voelt super zacht aan onmiddellijk na het scheren. Even afspoelen met wat lauw water kan ook helpen.

Antwoorden (2)

Ja,dit gebeurt vaak dat je jeuk krijgt na het scheren van je schaamhaar,maar langer dan een dagje duurt dit niet.
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
De vraagsteller spreekt over knippen, niet over scheren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je het haar heel kort knipt kun je er jeuk van krijgen, laat je het haar wat langer dan niet.
Bij de een duurt de jeuk een dag, bij een ander dagen.
Dat is verschillend, @Jantje23
Knippen lijkt wel beter dan scheren, omdat scheren vaak veel jeuk geeft, maar niet bij iedereen. Hoe lang is persoonlijk, dus een kwestie van uitproberen.