Ik heb een bult op mijn voorhoofd maar die wit maar niet weggaan, wat moet ik ermee?

Het rare is dat ik er 2 heb en ik heb het al een paar jaren?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Huid
4.6K
Pieterke
4 jaar geleden
Ben je er al eens mee naar de huisarts geweest?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
neen, is het zo erg dan?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heel veel mensen hebben op het voorhoofd als je goed kijkt, vooral zichtbaar in goeie belichting, 2 harde (beenachtige) bulten op het voorhoofd. Het is gewoon de vorm van je schedel. Juist omdat veel mensen dat hebben zou je kunnen denken, dat het nog een rudimentaire aanleg is van de hoorns (tenminste als ze een beetje hoog op het voorhoofd zitten).
Ook ons staartbotje is een rudimentaire aanleg voor een staart.

Antwoorden (2)

ga naar de dokter. een vriend van me had ook een bult daar, en het is kanker. Het hoeft niet zo te zijn maar laat toch eens nakijken.
4 jaar geleden
Het is hoogstwaarschijnlijk een vetbult.
Die komen vaak voor op het voorhoofd.
Ze zijn meestal plat.

Een vetbult is een goedaardige zwelling van vetweefselcellen. Een andere naam voor een vetbult is vetgezwel of lipoom. Vetbulten kunnen op elke leeftijd voorkomen, maar meestal op middelbare leeftijd. Ze komen erg vaak voor en zijn in principe onschuldig. Behandeling van een vetgezwel is dus vaak niet nodig.