Wat zijn die witte puntjes in mijn haar?

Ik douche gewoon 1x per dag, maar er zitten witte puntjes in mijn haar, en als ik er doorheen wrijf dan zie ik ze allemaal zweven.

Ik gebruik gel en een beetje wax (om het stijler te maken)... Zou het hier aan liggen?

19.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Los van die witte puntjes is het helemaaal niet goed om iedere dag onder de douche te gaan. De huid produceert talg, een vetachtige substantie en dat is niet voor niks. Dat zotgt voor het soepel houden en beschermen van de huid. Als je die er iedere dag weer afwast dan wordt de huid droog en kan gaan schilveren. Dat zou best eens de oorzaak van je witte puntjes kunnen zijn. Twee of hooguit drie keer douchen in de week is meer dan genoeg (of dagelijks alleen afspoelen zonder te wassen) zou je probleem kunnen oplossen

Het beste antwoord

Roos, maar ook het gebruik van haargel of andere stylingproducten kunnen witte schilfertjes in je haar veroorzaken.
Roos is zichtbaar als witte schilfertjes in het haar, maar ook opgedroogde haargel maakt zich vaak zo zichtbaar.
Roos is makkelijk te behandelen door tijdelijk het gebruik van anti-roosshampoo.
De schilfers veroorzaakt door haarproducten worden meestal veroorzaakt, door het niet, of niet goed verwijderen van het stylingproduct. Het verwijderen hiervan doe je iedere avond, door je haar grondig te kammen of te borstelen.
Sommige gels geven echter dit effect al op de dag van gebruik, zij drogen in en geven een wit schilferig resultaat, het enige advies is dan over te stappen op een ander merk of product.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Roos,
Je kan altijd last hebben van roos hoe vaak je je haar ook wast.
Ik raad aan om een anti-roos shampoo te gebruiken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het kan ook komen door droog haar dat o.a word veroorzaakt door shampoo tegen vet haar , maar er word ook vermoedt dat erfelijkheid ook een rol speelt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alex1995
9 jaar geleden
maar als ik geen gel in heb heb ik geen witte puntjes.. Is het dan nog steeds roos?
ja inderdaad, zoals mijn vorige collega's :) al vermeld hebben heb je last van roos.
Er os geen reden tot paniek want dit is supergemakkelijk weg te krijgen.
Als je anti-roos shapoo gebruikt en geen conditioner dan is dit heel snel weer weg.

Natuurlijk blijf je het product best wel een tijdje gebruiken want de schilfertjes kunnen weer terugkeren.

Ook altijd goed onder je haar en achter je oren inzepen en afspoelen, want dat zijn zo'n beetje de vergeet-plekjes.

zorg er ook voor dat je je haar altijd wast voor het vettig word, want in vet haar ze je de schilfertjes veel beter.

En tenslotte, als je er veel last van hebt draag je best geen zwart want dat kunnen er schilfertjes op de schouders dwarrelen en dat kan best genant zijn.

succes!