Wat te doen tegen extreem droge lippen?

Ik ben verkouden en heb verhoging. Ook vierde ik gisteren carnaval waardoor ik veel sigaretten heb gerookt en gedronken heb. Ik heb geen idee door welke van die oorzaken precies, maar ik heb extreem droge lippen en mond. Ik werd wakker en mijn hele gehemelte+tong+lippen waren kurkdroog. Dat mijn lippen zo droog zijn vind ik het ergste, want het is ook echt vies om te zien. Sudocrem, vaseline en een scrub van suiker en olie heb ik al geprobeerd, maar het blijft heel erg droog. Ik heb een foto toegevoegd, zo werd ik vanochtend wakker. Weet iemand iets wat ik kan doen? Ik kan niet uit huis gaan door mn verhoging dus graag alleen “recepten” van dingen in huis. :)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
6 jaar geleden
Veel alcohol zorgt voor uitdraging
Ritsuka
6 jaar geleden
Had je ook niet last van overgeven? Dat droogt ook erg uit.

Antwoorden (2)

Wakker worden met een droge mond, droog verhemelte en drogen lippen, is meestal het gevolg van ademen door de mond. Zorg er voor dat je neus open is ( een spray, of een fijngesneden ui onder je bed) zo dat je met gesloten mond kunt slapen. Droge en gebarste lippen zijn heel goed te behandelen met uierzalf (liefst de vette versie).
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sorry maar hier ben ik het niet mee eens. Het is na overduidelijk vochttekort. Uierzalf kan ik mij overigens wel in vinden.
Je hebt waarschijnlijk een vochttekort. Drink
veel water, de hele dag door. Het herstelt zich
dan binnen enkele dagen. Geen dingen eten als
knoflook en zout, en dingen drinken als koffie
bijvoorbeeld, wat vocht onttrekt namelijk. Thee
mag je ook drinken, maar niet te sterk zetten