Mag je gels mee in het vliegtuig en hoe kom je aan die zakjes om ze in te doen?

Ik ga bijna op vakantie en wil dit jaar graag iets van opfrissingsdoekjes, een labello en deo mee nemen in mijn handbage,
Ik heb wat dingen opgezocht en volgensmij mag ik dingen mee nemen tot 100 ml, en dan in totaal alles bij elkaar maximale 1 liter, klopt dat? En dan moet het volgensmij in zo'n afluistbare zak, of mag ik ook een doorzichtig makr-up tasje meenemen en laten zien, en anders waar moet ik die zakjes halen kan je ze gratis krijgen op Schiphol? Of moet ik ze zelf in de winkel halen? En heeft iemand dit pas nog is meegemaakt en hoe ging dat toen in ze werk? Want ik vind het zonde en jammer als ik het zou moeten weggooien op Schiphol!
Ik vlieg vanaf Schiphol
Naar turkije

Hoop dat jullie me kunnen helpen want heb al rond gezocht maar kon niet echt goeie info vinden en anders hele oude en het is nu heel anders, dus alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zolke dingen heb ik ook gevonden maar dat is heel oud en ik kan ze nu nergens vinden, dus was eigenlijk benieuwd of je ze nu ook nog had op Schiphol.
criseyde
9 jaar geleden
Ja hoor, deze zijn nog steeds op Schiphol (en andere luchthavens) te krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hersluitbare diepvrieszakjes kun je ook bij de Action kopen. Ik doe er ook mijn shampoo en andere vloeibare dingen in voor de ruimbagage, soms klappen die flessen wel eens open in de lucht.

Antwoorden (1)

Het klopt inderdaad, dat je niet meer dan een liter mag meenemen. Ook mag je niet meer dan 100ml per product.
zie bron voor meer informatie.
http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchiphol/Bagage/RegelsHandbagage.htm

De hersluitbare zakjes kun je bij alle winkelketen kopen. Ook kun je ze op het vliegveld kopen.
De vraag over de zakjes is al eerder gesteld. Zie bron.
http://www.goeievraag.nl/vraag/vervoer/vliegtuigen/koop-hersluitbare-doorzichtige-plastic-zak.200022